زندان‌های خصوصی با ترامپ در آمریکا جان می‌گیرند

© REUTERS / U.S. Department of Defense/Petty Officer 1st Class Shane T. McCoyزندان‌های خصوصی با ترامپ در آمریکا جان می‌گیرند
زندان‌های خصوصی با ترامپ در آمریکا جان می‌گیرند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت عدلیه آمریکا دستورالعمل دولت پیشین این کشور به ریاست جمهوری باراک اوباما را که با هدف پایان دادن به استفاده از زندانهای خصوصی برای زندانیان فدرال صادر شده بود، لغو کرد.

به گزارش  سپوتنیک به نقل ازگروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم  و به نقل از خبرگزاری فرانسه، دونالد ترامپ با این کار به حرکت در مسیر  لغو یا خنثی سازی تدابیر مهمی که دولت باراک اوباما به اجرا گذاشته بود ، ادامه می دهد. ترامپ جمهوری خواه قول داده است تمام احکام، فرامین، یادداشتها و دستورالعمل هایی را که در حوزه های مختلف از جمله مهاجرت به امضای باراک اوباما رسیده اما از نظر وی مغایر با قانون اساسی یا ناقض منافع آمریکا است ،لغو نماید. اما باطل کردن برخی از تدابیر و دستورات باراک اوباما مستلزم تصویب قوانین جدید توسط کنگره ای است که شاید از بخت بلند ترامپ اکثریت آن در اختیار جمهوری خواهان است.

دولت اوباما تصمیم گرفته بود به علت مشکلاتی که در نحوه اداره زندانهای خصوصی مشاهده شده است، استفاده از آنها را محدود کند اما ترامپ با این کار موافق نیست.

تصمیم دولت اوباما در این زمینه بر پایه گزارش رسمی بسیار انتقادآمیزی اتخاذ شد که در آن اعلام شده بود اداره زندانهای خصوصی با کاستی ها و نقایص امنیتی همراه است و در آنها موارد متعدد خشونت و شکنجه مشاهده شده است به همین علت زندانیانی که در آنها نگهداری می شوند پس از آزادی شرایط لازم را برای بازگشت موفقیت آمیز به جامعه و ادغام اجتماعی ندارند.

جف سشنز وزیر دادگستری محافظه کار دولت ترامپ در نامه ای به ریاست اداره زندانهای آمریکا اعلام کرد بخشنامه اوت سال دو هزار و شانزده را که دولت اوباما تحت عنوان " محدودسازی استفاده از زندانهای خصوصی" صادر کرده بود، لغو می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала