قرارداد انتقال انرژی برق از غزنی الی کندهار به امضا رسید

© Sputnik / Yuriy Lashovقرارداد انتقال انرژی برق از غزنی الی کندهار به امضا رسید
قرارداد انتقال انرژی برق از غزنی الی کندهار به امضا رسید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
قدرت‌الله دلاوری رئیس عمومی اجرائیوی دافغانستان برشنا شرکت و آقای سبرا منیام بونالا مسئول کمپنی هندیKEC)) در افغانستان، قرارداد انتقال انرژی برق از غزنی الی کندهار را در حضورداشت محمداشرف غنی رئیس‎جمهوری اسلامی افغانستان به امضا رساندند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری، در مراسم امضای قرارداد پروژۀ مذکور که عصرامروز در ارگ انجام شد و در آن شماری از مقامات عالی رتبۀ دولتی و اعضای شورای ملی و سفیر هند مقیم افغانستان حضور داشتند، ابتدا قدرت‌الله دلاوری رئیس عمومی اجرائیوی دافغانستان برشنا شرکت صحبت کرد و با اشاره به دو پروژه با اهمیت برق رسانی که در هفته گذشته قرارداد‌های آن عقد گردید، گفت: دافغانستان برشنا شرکت طی هفته گذشته قرارداد سب ستیشن سروبی را که ارزش آن ۳،۶ میلیون دالر است با کمپنی ترکی (A.K.A.Y) عقد نمود که می تواند به بیشتر از ۲۰ هزار مشترک در مناطق ولسوالی سروبی- دولت زی، شیرخان کڅ، گوگامنده، اوزبین و شماری از خانواده‌های نزدیک سب ستیشن متذکره تسهیل برق نماید که این سب ستیشن تا ۱۵ ماه آینده به بهره برداری سپرده خواهد شد.

وی گفت: قرارداد مهم دیگری که برق آفتابی می باشد، به ظرفیت ده میگاوات با کمپنی داینستی عقد گردید که گام بهتر و موثر برای اهداف ملی خودکفایی پنداشته می‌شود و بعد از پروژه بامیان این بزرگترین پروژۀ برق آفتابی در افغانستان است که قرارداد آن به امضا رسید.

قدرت‌الله دلاوری گفت که امروز نیز شاهد امضای یکی از قراردادهای بزرگ برق رسانی در کشور هستیم. وی افزود: این پروژه انتقال لین انرژی برق به ظرفیت ۲۲۰ کیلوولت می‌باشد و یک شاخه ای از برق ۵۰۰ کیلوولت ترکمنستان بوده که از غزنی الی کندهار به ارزش ۱۱۳ میلیون دالر امتداد می‌یابد.

قدرت‌الله دلاوری افزود که پروژه انتقال لین۲۲۰ کیلوولت غزنی الی کندهار تقریباْ ۳۵۰ کیلومتر را در بر می‌گیرد که از کمک‌های مالی اداره انکشاف بین‌المللی ایالات متحده امریکا ((USAID تمویل می‌شود و این پروژه با ایجاد پنج سب ستیشن از غزنی الی شرق کندهار که به طور جداگانه قراراداد خواهد شد، تکمیل می‌گردد و برق دوامدار را به ولایت کندهار می‌رساند.

سپس آقای پنکج کمار تندن رئیس کمپنی KEC)) هندی صحبت کرد و ضمن ابراز خرسندی بخاطر امضای این قرارداد، گفت که کمپنی KEC)) از یک دهه بدینسو در افغانستان فعالیت دارد و این مسئولیت بزرگ را که امروز به عهده گرفت، به موفقیت به پایه اکمال خواهد رساند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала