پکن حضور نیروهای چینی در افغانستان را تکذیب کرد

© AFP 2023 / MAXIM MARMURRussian and Chinese soldiers
Russian and Chinese soldiers - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
با وجود اینکه گزارش‌ها از گسترش عملیات و حضور نیروهای چینی در داخل افغانستان حکایت دارد، اما پکن هرگونه گشت‌زنی خودروهای زرهی خود در افغانستان را رد و تاکید کرده که با افغانستان تنها عملیات مشترک مرزی دارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، فایننشال تایمز می نویسد، پس از خروج نیروهای امریکایی از کشور جنگ زده افغانستان، چین حضور خود را در این کشور همسایه غربی‌اش افزایش داده است.

ملاقات هیئت طالبان باچین - اسپوتنیک افغانستان
ملاقات هیئت طالبان باچین در مورد پایان حضور نیروهای خارجی در افغانستان

رن گواو یانگ، سخنگوی ارتش لیبرال خلق چین در پاسخ به پرسشی درباره حضور نیروهای چینی در افغانستان با رد هرگونه مداخله نظامی اعلام کرد: دو کشور براساس قوانین، عملیات مشترکی را در مناطق مرزی در مبارزه با تروریسم انجام می‌دهند.

وی درباره انتشار گزارشاتی مبنی بر گشت زنی خودروهای نظامی چین در افغانستان گفت که این گزارشات کذب است. این در حالی است که برخی عکس‌ها و تصاویر منتشر شده در ماه‌های اخیر، خودروهای زرهی چین را نشان می‌دهد که در حال گشت زنی در داخل افغانستان هستند.

اولین عکس‌ها از این گشت زنی‌ها در سوم نوامبر منتشر شد و یک وب سایت هندی با انتشار این عکس‌ها از حضور خودروهای نظامی چین در منطقه واخان خبر داد.

همچنین یک اندیشکده آسیای مرکزی نیز در گزارشی به نقل از دیپلمات‌ها و برخی از مقامات چینی ناشناس اعلام کرد که سربازان چین در حال گشت زنی در داخل افغانستان هستند.

با این حال صدیق صدیقی، سخنگوی وزارت امور داخله افغانستان نیز این گزارش را رد کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала