ترامپ: دموکرات ها برای سرپوش گذاشتن شکست شان دست به اظهارات ضد روسی می زنند

© AP Photo / Martinez MonsivaisPresident Donald Trump speaks during a news conference in the East Room of the White House in Washington
President Donald Trump speaks during a news conference in the East Room of the White House in Washington - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهوری امریکا در صفحه توییتری خود با انتقاد از اظهارات برخی سیاستمداران امریکایی و اتهام های وارد شده به دولت روسیه مبنی بر دخالت آنها در انتخابات ریاست جمهوری امریکا نوشت: این گفتمان (ضد) روسی که توسط دموکرات ها مطرح شده و وسیله شیطنت رسانه ها قرار گرفته، جعلی است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، دونالد ترامپ روز یکشنبه افزود: این اقدامات با هدف سرپوش گذاشتن بر شکست بزرگ (دموکرات ها) و لو رفتن غیرقانونی اسناد (نهادهای امنیتی) صورت گرفته است.

Donald Trump CPAC Speech - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: ارزش بدهی ملی امریکا در ماه نخست ریاست جمهوری ام کاهش یافته است

روسیه متهم به انتشار صدها ایمیل خصوصی مقام های ارشد حزب دموکرات در جریان رقابت های انتخابات ریاست جمهوری امریکا است که سایه سنگینی بر فعالیت های سیاسی «هیلاری کلینتون» نامزد این حزب انداخت.
مهمترین گروه ایمیل های منتشر شده از طریق پایگاه اینترنتی «ویکی لیکس» نشان می داد که مقام‌های کمیته ملی حزب دموکرات گرچه وظیفه داشتند تا در جریان رقابت‌های درون حزبی، بی طرفانه رفتار کنند، از همان ابتدا به صورت پنهانی علیه سناتور «برنی سندرز» نامزد رقیب «هیلاری کلینتون» دسیسه چینی می کردند و سعی در تخریب او داشتند.
باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین امریکا مستقیماً روسیه را عامل هک سرورهای حزب دموکرات می دانست و در واکنش به این مسئله، 35 دیپلمات روس را اخراج و دستور توقف فعالیت دو مجتمع دیپلماتیک روسیه در خاک امریکا را صادر کرد. روسیه اما این اتهامات را مردود دانسته است.
این در شرایطی است که برخی رسانه های امریکا همچنین مدعی ارتباط پنهانی مقام های اطلاعاتی روسیه با نزدیکان ترامپ در سال منتهی به انتخابات ریاست جمهوری هستند که این مسئله واکنش های بسیاری را در فضای سیاسی امریکا به همراه داشته است.
نزاع لفظی کاخ سفید با خبرنگاران و رسانه ها در روزهای گذشته شدت بیشتری به خود گرفت و موجب شد که برخی خبرنگاران حتی از حضور در کنفرانس های خبری منع شوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала