صنعتگران افغانستان به تعدیل قانون مالیات بر در آمد اعتراض کردند

© AFP 2023 / ROBERTO SCHMIDTافغانستان
افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
برخی صنعتگران افغانستانی با انتقاد از تعدیل قانون مالیات بر درآمد از سوی وزارت دارایی گفتند: این قانون نشان‌دهنده حمایت از واردات و محصولات کشور‌های خارجی است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری فارس، نشست خبری اتحادیه سراسری صنایع افغانستان امروز (دوشنبه) پیرامون تعدیل قانون مالیات بر درآمد از سوی وزارت دارایی با حضور صنعت‌گران در کابل برگزار شد.

A soldier with the US flag - اسپوتنیک افغانستان
یو اس تودی: با افزایش نیروهای امریکایی هیچ تغییری در افغانستان رخ نمی دهد

این صنعت‌گران با بیان اینکه وزارت دارایی اهداف کشور‌های خارجی را دنبال می‌کنند، اظهار داشتند: صنعت‌گران باید از مالیات بر ارزش افزوده معاف شده و مورد حمایت قرار گیرند.

سیدنور پادشاه رئیس اتحادیه داروسازان افغانستان در این نشست با انتقاد از عدم توجه دولت به معادن و ذخایر افغانستان گفت: افغانستان دارای معادن غنی است، اما عدم توجه مسئولان سبب شده تا دست ما به سوی کشور‌های بیگانگان دراز شود.

پادشاه با اشاره به تعدیل قانون مالیات بر درآمد از سوی وزارت دارایی گفت: در این قانون از صنعت‌گران حمایت نشده و ملت افغانستان اجازه نخواهد داد تا در روابط تجارتی، اهداف بیگانگان دنبال شود.

وی با بیان اینکه در قانون جدید به واردات از سوی تاجران اهمیت فراوانی قائل شده، افزود: واردات منافع دیگران را تأمین کرده و و به توسعه افغانستان کمکی نمی‌کند.

رئیس اتحادیه داروسازان افغانستان در پایان سخنان خود با تأکید بر اینکه به تولیدات داخلی و صنعت‌گران کمک شود، تصریح کرد: قانون وزارت دارایی قابل قبول نیست.

Russian and Chinese soldiers - اسپوتنیک افغانستان
پکن حضور نیروهای چینی در افغانستان را تکذیب کرد

در همین حال عبدالرحیم فیضان معاون اتحادیه سراسری صنعت‌گران افغانستان در این نشست گفت: اخیرأ قانون «مالیات بر درآمد» از سوی وزارت دارایی با حضور نمایندگان بخش خصوصی مورد بررسی قرار گرفت، اما پس از سپری شدن زمان طولانی، تغییرات جدید این قانون در اختیار بخش خصوصی قرار گرفت که در آن از صنعت‌گران حمایت نشده است.

فیضان با بیان اینکه در تغییرات جدید قانون مالیات بر درآمد، تاجران از مالیات بر ارزش افزوده معاف شده‌اند، افزود: در این قانون خلاف توقع صنعت‌گران، آنها مکلف به پرداخت مالیات ارزش افزوده شده‌اند.

وی با انتقاد شدید از وزارت دارایی تأکید کرد: مسئولان دولت وحدت ملی باید به خواست‌های برحق صنعت‌گران پاسخ داده و آنها را از پرداخت مالیات ارزش افزوده معاف کنند.

معاون اتحادیه سراسری صنعت‌گران افغانستان با بیان اینکه گزارش‌ مالیات بر حقوق‌ از ماه به سالانه تغییر کند، تصریح کرد: برای رشد و تشویق سرمایه‌گذاران، مالیات بر درآمد از 20 درصد به 10 درصد کاهش یابد.

عبدالرحیم فیضان در پایان سخنان خود با تأکید بر اینکه شرایط و تضمین تمام قرارداد‌ مشخص شود، گفت: اگر مسئولان به خواست‌های ما توجه نکنند، با تظاهرات سراسری، جاده‌های افغانستان را به مسدود می‌کنیم.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала