در مدت سه سال، یک هزار تن درخواست ترک تابعیت افغانستان کرده‌اند

عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: وزارت عدلیه می‌گوید که بین سال‌های 1391 تا 1393 خورشیدی، نزدیک به یک هزار نفر درخواست ترک تابعیت افغانستان را کرده‌اند.

این وزارت می‌افزاید که با روی کار آمدن حکومت وحدت ملی، تقاضاها برای ترک تابعیت کاهش یافته و به حدود هشت‌صد تن رسیده است. این وزارت تاکید کرده که رقم ترک تابعیت در دوران حکومت وحدت ملی دو تن کاهش داشته است.

وزارت عدلیه می‌افزاید که بسیاری از درخواستی‌های ترک تابعیت افغانستان از سوی شهروندانی مطرح می‌شود که در ایران به سر می‌برند. به گفته وزارت عدلیه، این شهروندان متقاضی ترک تابعیت افغانستان، می‌گویند که به منظور کسب تابعیت کشورهای دیگر لازم می‌دانند تا تابعیت افغانستان را ترک کنند. این شهروندان گفته‌اند که قوانین برخی از کشورها تابعیت دوگانه را نمی‌پذیرد.

وزارت عدلیه هم‌چنین گفته است که بین سال‌های 1384 تا 1393 خورشیدی، 102 تن از شهروندان خارجی نیز درخواست کسب تابعیت افغانستان کرده‌اند. این رقم بین سال‌های 1394 و 1395، به بیست و هفت تن رسیده است.

درخواستی‌های کسب تابعیت افغانستان، بیشتر از سوی شهروندان کشورهایی مطرح می‌شود که در همسایه‌گی با افغانستان قرار دارند. دلیل بسیاری از درخواست کننده گان تابعیت افغانستان، ازدواج با شهروندان افغانستان است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала