جنگ ترامپ با رسانه ها

© AFP 2023 / Jim WatsonКандидат в президенты США от республиканской партии Дональд Трамп
Кандидат в президенты США от республиканской партии Дональд Трамп - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ترامپ برای حمایت از خود به مردم رجوع کرد



ترامپ از تکتیک دیگری برای بیان سیاست خود استفاده نمود٬ به عوض اعلامیه های سیاسی از دفتر خود که همواره در حضور ژورنالیستان رسای جمهور و نماینده گان شان قبل از وی صادر می کردند٬ وی اظهار نمود که بگذار ژورنالیستان بدون من غذای شبانه خود را صرف نمایند و در متنگ ای با شرکت هزارها نفر طرفداران خود ،مانند دوران انتخاباتی ، حضور یافت. وی به مردم شکایت نمود که بعضی از رسانه ها در کار وی مزاحمت میکنند. ترامپ که قبلآ مجبور گردید تاهمسنگر خود فلین را در اثر افشاگری های رسانه ها از وظیفه اش سبک دوش نماید ٬ آنها ها را متهم به فشار بالای قصر سفید دانست.
ژورنالیستان علنآ در جنگ اطلاعاتی علیه رییس جمهور برآمده و شایعات دروغین را٬ مبنی بر عدم رهبری سالم وی٬ پخش می کنند. ترامپ که دیگر اعتماد را نسبت به تلویزیون ها از دست داده.لازم می بیند که مستقیمآ به مردم خود مراجعه نماید، نه اینکه به واسطه سخنگوی خود در جمع ژورنالیستان به نشربسپارد. عدم اعتماد ترامپ نسبت به ژورنالیستان وی را وادار ساخت تا حتا از استفاده از صفحه دوست داشتنی خود درتویتر صرف نظر نماید. در متنگ ترامپ اظهار نمود: میدانم مردم امریکا عادت نموده اند که از طریق تلویزیون ها اخبار را بشنوند٬ اما من برایتان می گویم که اخبار نشر شده از طریق رسانه ها کاملآ دروغ است. هزاران شهروندان در شهر ملبورن امریکا جمع شدند٬ تا رییس جمهور خود را، که بطور زنده می خواهد با ایشان حرف بزند٬ بشنوند٬ بدون اینکه شایعات را که تلویزیون های امریکا در مورد گفته های وی پخش کنند. ناگفته نماند که چنین فارمات تماس های مستقیم با مردم یکی از راز های موفقیت ترامپ درانتخابات بود و تا حال هم به نظر وی موثر شمرده می شود. این گونه بیانیه های ترامپ نمی تواند مورد نگرانی رسانه های را که دموکرات ها سرمایه گذاری می کنند و همچنان مورد تشویش رسانه های خارجی ضد ترامپ قرار نگیرد. ازچنین فارمات صحبت های مستقیم با مردم رسای جمهور سابق امریکا بعد از انتخاب شان کمتر استفاده می کردند. اولین اعلامیه ترامپ به مردم این بود که خاطر تان جمع باشد٬ اداره قصر سفید در فضای آرام به کار خود ادامه می دهد٬ و هیچ نوع پراگندگی در پیشبرد امور دولتی وجود ندارد٬ هر قدری که در مورد رسانه ها شایعات را پخش می کنند٬ به این دروع پراگنی ها گوش ندهید. وی گفت که رسانه ها بی حد و اندازه سیاسی شده و بعضی از آنها به دسیسه سازی علیه رییس جمهوربرخواسته اند. آنها نمی خواهند حقایق را بیان دارند و همه روزه تن ها اخبار دروغین را پخش می نمایند. ترامپ به مردم وعده نمود که من بلاخره ایشان را وادار می سازم تا از دروغ پراگنی دست بکشند. مردم در امریکا دیگر از سیستم دروغین اداره های قبلی خسته و دلبد گردیده اند.
این اعلامیه های رییس جمهور امریکا کاملآ مطابقت با عکس العمل های ایست که همواره مقامات روسیه در مورد رسانه های امریکا ابراز می نموند. به صورت اخص روسیه همواره اتهامات رسانه های امریکا را در مورد مداخلات در انتخابات ریاست جمهوری امریکا دروغ معض دانسته و هر نوع تماس های تیم انتخاباتی ترامپ را با ادارات استخباراتی روسیه یاوه گویی های بیش نمی دانست.
بعضی از کانال های معتبر امریکا می خواهد که ابتکار عمل را در دست گیرند و در نشرات مستقیم خود اعضای کابینه ترامپ را مورد بازخواست قرار دهند. نماینده اداره رییس جمهورامریکا در یکی از کانال های که ترامپ را متهم قرار داده بود ٬ هوشدار داد که ترامپ حرف های میان تهی نمی زند. اگر وی اعلان می نماید که بعضی از رسانه ها دشمن امریکایی هاست ٬ بنآ عملکرد ژورنالیست های این رسانه ها واقعا به مردم امریکا صدمه وارد می نمایند. وی بیان داشت که در صفحات CNN و New York Times اسناد غیر موثق به چاپ می رسد و مردم را می خواهند معتقد بسازند ٬ تا به این جعلیات باور نمایند.
دوستان صحبت مکمل را می توانید در ذیل کلیک کنید و بشنوید:

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала