22 کشته و 55 زخمی در حملات دیروزی

© Photoوقوع انفجار نیرومند در کابل
وقوع انفجار نیرومند در کابل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتنیک،‌ کابل: وزارت‌های صحت عامه و امور داخله، در باره حملات تروریستی روز گذشته در شهر کابل، آمار متفاوتی از تعداد قربانیان این حوادث اعلام کرده‌اند.

داکتر وحید مجروح سخنگوی وزارت صحت عامه می‌گوید که در این حملات 22 تن کشته و بیست تن دیگر زخمی شده‌اند، اما وزارت امور داخله تعداد زخمیان این رویداد را پنجاه و پنج تن اعلام کرده است.
وحید مجروح گفت که اکثریت قربانیان این حملات غیرنظامیان هستند. او تاکید کرد که در میان قربانیان زنان و کودکان نیز شامل اند. سخنگوی وزارت صحت عامه ابراز داشت که وضعیت صحی هشت تن از زخمیان وخیم است.
هم‌چنین وزارت امور داخله آمار تلفات در حمله به حوزه ششم امنیتی پولیس را ارایه نکرده اما می‌گوید که در این حملات پنجاه و پنج تن زخمی شده‌اند.
این وزارت می‌افزاید که ساعت دوازده و نیم ظهر روز گذشته، یک انتحارکننده با استفاده از یک عراده موتر مملو از مواد انفجاری در نزدیکی حوزه ششم امنیتی پولیس مواد حاملش را انفجار داد و بدنبال آن گروهی از مهاجمان مسلح با جنگ‌ افزار مختلف می‌خواستند وارد محوطه حوزه ششم امنیتی پولیس شوند که توسط نیروهای امنیتی محاصره شدند. این مهاجمان پس از محاصره برای چندین ساعت درگیر شدند. وزارت امور داخله تعداد مهاجمان به حوزه ششم را مشخص نکرده است.
وزارت امور داخله می‌افزاید که پنج دقیقه پس از حمله برحوزه ششم، دو انتحارکننده بر آمریت حوزه 19 امنیت ملی در حوزه دوازدهم حمله کردند که در گام نخست یک انتحارکننده مواد انفجاری همراهش را در برابر آمریت حوزه 19 امنیت ملی انفجار داد و مهاجم دیگر توسط نیروهای امنیتی از پا درآمد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала