انجماد موفقیت آمیز اعضای بدن در امریکا

© Fotolia / Sakkmesterkeانجماد موفقیت آمیز اعضای بدن در امریکا
انجماد موفقیت آمیز اعضای بدن در امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
طبق گزارش "Science Translational Medicine " محققان امریکایی با استفاده از انوذرات اکسید آهن توانستند با موفقیت اعضای بدن را بدون آسیب رساندن به سلول ها و بافت ها منجمد نمایند.

طبق گزارش "Science Translational Medicine " محققان امریکایی با استفاده از انوذرات اکسید آهن توانستند با موفقیت اعضای بدن را بدون آسیب رساندن به سلول ها و بافت ها منجمد نمایند. به گفته این منبع، از سال‌ها قبل روش‌های نگهداری بلندمدت اعضا در اختیار متخصصان بوده است؛ اما هنگام گرم کردن مجدد آن، این اعضای یخ زده دچار آسیب‌های شدیدی می‌شوند.
محققان توانستند این مشکل را از طریق یک رویکرد جدید حل کنند که در آن نانوذرات اکسید آهن پوشیده از سیلیس روی ماده حاوی عضو منجمد ریخته می‌شود. زمانی که نانوذرات اکسید آهن با استفاده از امواج الکترومغناطیس بی خطر تحریک می‌شوند، به شکل گرم‌کن‌های کوچکی عمل می‌کنند که به طور یکسان و با سرعتی بین 10 تا 100 برابر روش‌های متداول، دمای سلول‌ها را افزایش می‌دهند. در این شیوه در هر دقیقه دمای محیط بین 100 تا 200 درجه افزایش می‌یابد.
جان بیشوف از دانشگاه مینهسوتا در مینیاپولیس ایالات متحده گفت: محققان امریکایی با نتایج این آزمایش موفقیت آمیز امیدوارشدند که این شیوه جدید امکان ذخیره اندام ها می شود و ما می توانیم در آینده یک بانک اعضای بدن برای پیوند اعضا ایجاد نمائیم تا در صورت نیاز از اعضای ذخیره شده این بانک مورد استفاده قرار گیرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала