سخنگوی عبدالله: گروه‌های تروریستی در پاکستان تغذیه و مدیریت می‌شوند

© Photo / ریاست اجراییهسخنگوی عبدالله: گروه‌های تروریستی در پاکستان تغذیه و مدیریت می‌شوند
سخنگوی عبدالله: گروه‌های تروریستی در پاکستان تغذیه و مدیریت می‌شوند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: جاوید فیصل از سخنگویان عبدالله عبدالله رییس اجراییه حکومت وحدت ملی افغانستان،‌ بدنبال حملات تروریستی روز گذشته در کابل،‌ اعلام کرده که تمامی گروه‌های تروریستی در پاکستان تغذیه و مدیریت می‌شوند.

آقای فیصل که امروز در یک کنفرانس خبری صحبت می‌کرد، هرچند در باره چگونگی سازماندهی حملات تروریستی روز گذشته در کابل جزییاتی ارایه نکرد، اما گفت که چنین حملاتی در گذشته در بیرون از مرزهای افغانستان برنامه ریزی و اجرا شده است. آقای فیصل گفت: «گروه‌های تروریستی از سوی حامیان بین‌المللی و منطقه‌ای‌شان به ویژه پاکستان تغذیه و مدیریت می‌شوند. بنابراین این گروه‌ها از هر فرصت ممکن برای انجام حملات انتحاری به ‌منظور تحقق اهداف‌ آنان، استفاده می‌کنند.»
ظهر روز گذشته گروهی از مهاجمان انتحاری و مسلح حوزه ششم امنیتی پولیس در غرب شهر کابل و آمریت نوزدهم اداره امنیت ملی در حوزه دوازدهم این شهر را مورد حملات خود قرار دادند. در این حملات نزدیک به هشتاد تن کشته و زخمی شدند.
سخنگوی عبدالله عبدالله هم‌چنین با اشاره عدم حضور وزیر خارجه افغانستان در سیزدهمین نشست ایکو در اسلام‌آباد، گفت که وابستگی اقتصادی افغانستان به پاکستان کمتر شده است. او تاکید کرد که مسدود شدن مرزها با پاکستان طی روزهای اخیر به خوبی کاهش وابستگی اقتصادی افغانستان را به اثبات رسانده است.
جاوید فیصل گفت که حکومت وحدت ملی تلاش دارد گزینه‌های بدیلی برای بندر گوادر در پاکستان، جستجو کند. بیشتر اموال تجارتی افغانستان از این بند در پاکستان صادر و وارد می‌شود.
جاوید فیصل گفت که یکی از راه‌های بدیل بندر گوادر، بندر چابهار ایران و ترانزیت با ترکمنستان است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала