انتقاد از چگونگی فعالیت کمیته سویدن در افغانستان

© Flickr / Guillaume Speurtانتقاد از چگونگی فعالیت کمیته سویدن در افغانستان
انتقاد از چگونگی فعالیت کمیته سویدن در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتینک، کابل: گروه بازرس دولت سویدن، با ارزیابی فعالیت کمیته سویدن در افغانستان، از چگونگی فعالیت این کمیته در افغانستان انتقاد کرده است.

این گروه پس از ارزیابی‌های فعالیت کمیته سویدن در افغانستان، گزارش خود را شام پنج‌شنبه به مارگات والسترام وزیر امور خارجه آن کشور ارایه کرده و در آن گفته است که همکاری‌های سویدن با افغانستان برای رسیدن به اهداف از قبل تعیین شده بسنده نبوده است.
گروه بازرس دولت سویدن فعالیت کمیته این کشور در افغانستان را در بخش‌های سیاسی، دیپلوماتیک، عملیات‌های نظامی و کمک‌های انکشافی بین سال‌های 2002 و 2014، به ویژه در شمال افغانستان میان سال‌های 2006 و 2014 مورد بررسی قرار داده است. این گروه پس از ارزیابی‌ها و تحلیل فعالیت‌های کمیته سویدن، پیشنهادهای مشخصی برای چگونگی فعالیت‌های آینده این کمیته در افغانستان به دولت آن کشور ارایه کرده است.
دولت سویدن بیشترین کمک‌هایش به افغانستان را از طریق این کمته ارایه می‌کند.
بدنبال ارزیابی چگونگی فعالیت کمیته سویدن در افغانستان، اناکارین یوهانسون، سکرتر جنرال این کمیته سویدن برای افغانستان گفته است: «این بازرسی با یک رویکرد نسبتا انتقاد خودی مبنی‌بر دستاورد‌های کشور سویدن در افغانستان انجام شده است. حالا مهم است تا در مورد ارایه همچون همکاری‌ها از جانب کشور سویدن برای افغانستان در آینده بی‌آموزیم.»
هم‌چنین اناکارین یوهانسون نسبت به همکاری‌ها میان بخش‌های نظامی و غیرنظامی ابراز نگرانی کرده می‌‌گوید که آنان پیامدهای ناگوار این همکاری‌ها را بر فعالیت‌های شان شاهد بوده‌اند. او جزییاتی در باره چگونگی این همکاری‌ها ارایه نکرده و هم‌چنین نگفته که همکاری‌ بخش‌های نظامی و غیرنظامی چه پیامدهای ناگواری بر فعالیت‌های شان داشته است. وی افزوده است: «از آنجایی‌که سرانجام نظامیان بین‌المللی در کشمکش‌های داخلی سهیم شده‌اند، بنا برای ما لازم است تا به عنوان یک نهاد انکشافی بی‌طرف باقی بمانیم.»
کمیته سویدن برای افغانستان از آغاز سال 1980 به این سو در افغانستان فعالیت داشته است. این موسسه با داشتن بیشتر از پنج‌هزار کارمند، یکی از بزرگترین موسسات امدادی در افغانستان به شمار می‌رود.
کمیته سویدن بیشتر در بخش‌های تعلیم و تربیه، صحت، بازتوانی فزیکی و اشخاص دارای معلولیت و انکشاف دهات فعالیت می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала