نگرانی چین از رزمایش امریکا و کوریای جنوبی

© Photo / U.S. Navy photo/ MC3 Scott Pittmanنگرانی چین از رزمایش امریکا و کوریای جنوبی
نگرانی چین از رزمایش امریکا و کوریای جنوبی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
چین روز جمعه با انتقاد از برگزاری رزمایش مشترک آمریکا و کوریای جنوبی در شبه جزیره کوریا، نگرانی خود را از بابت انجام آن اعلام کرد.

به گزارش سپوتنیک به نقل از ایرانا، آمریکا و کوریای جنوبی از روز چهارشنبه (1ماه مارس) رزمایش دو مرحله ای خود با نام «فوئل ایگل» و «کی ریزالو» را با حضور هزاران سرباز و تفنگدار همراه با ناوها و تسلیحات پیشرفته جنگی از جمله جنگنده های «اف —35» در منطقه شبه جزیره کوریا آغاز کرده اند.
«گنگ شوانگ» سخنگوی وزارت خارجه  چین امروز در نشست خبری خود با خبرنگاران از اینکه آمریکا از این جنگنده ها و ناو هواپیمابر «کارل وینسون» در این رزمایش بهره می گیرد، ابراز نگرانی کرد.
وی افزود: وضعیت شبه جزیره کوریا بغرنج و حساس است و کشورها بجای دامن زدن به تنش ها باید برای کاهش آن تلاش کرده و برای پیشبرد صلح و ثبات این منطقه و آسیای شمال شرقی کمک کنند.
سخنگوی دولت چین همچنین به برنامه این دو کشور برای آرایش سامانه پیشرفته راکتی آمریکا موسوم به «تاد» در خاک کوریای جنوبی اشاره کرد و گفت که موضع چین مخالفت قاطع با این اقدام است و در این موضع تغییری حاصل نشده است.
وی به هر دو کشور در باره این حرکت هشدار داد و از آنها خواست بیشتر از این بر اجرای این برنامه و حرکت در یک مسیر نادرست پافشاری نکنند.
کوریای شمالی هم در تازه ترین بیانیه رسانه ای خود از کمیته صلح این کشور، این رزمایش را محکوم کرده و افزوده است: برای مقابله با این اقدامات نیروی بازدارندگی تسلیحاتی اتمی خود را افزایش می دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала