مک‌کین: تعداد نیروهای امریکایی در افغانستان افزایش یابد

© Flickr / DVIDSHUBمک‌کین: تعداد نیروهای امریکایی در افغانستان افزایش یابد
مک‌کین: تعداد نیروهای امریکایی در افغانستان افزایش یابد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سناتور جمهوری‌خواه امریکا از دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده امریکا خواست تا حضور نظامیان امریکایی در افغانستان را بیشتر کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از باشگاه خبرنگاران، سناتور جان مک‌کین، رئیس کمیته نیروهای مسلح سنای امریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد، دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا باید به صورت فوری منابعی را برای بررسی اوضاع امنیتی در افغانستان اختصاص دهد. امریکا هنوز در افغانستان و علیه تروریزم در این کشور در جنگ است. ایجاد امنیت در افغانستان و جلوگیری از وقوع حمله‌ای مشابه 11 سپتامبر 2001 در کشور نیازمند افزایش تعداد نیروهای امریکایی در مکان‌هایی درست است.

در جریان سه حمله طالبان در مقرهای امنیت در کابل که روز چهارشنبه صورت گرفت، دست کم 22 تن کشته و 120 تن دیگر نیز مجروح شدند. این جدیدترین اقدام طالبان علیه نیروهای امنیتی افغان بود.

مک کین به این مساله اشاره کرد که ارتش آمریکا مشخص کرده دولت کابل تنها 57 درصد از افغانستان را تحت کنترل خود دارد درحالیکه در سال گذشته میلادی این میزان 72 درصد بوده است.

رئیس کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا همچنین ادامه داد: "ترامپ فرصت دارد تا این وضعیت را سامان دهد و تعداد نیروهای امریکایی در افغانستان را بیشتر کند تا به این ترتیب بتوانند با دشمنان به خوبی مبارزه کنند".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала