سخنگوی والی کندز: روسیه با طالبان روابط ندارد

© AP Photo / Allauddin Khanسخنگوی والی کندز: روسیه با طالبان روابط ندارد
سخنگوی والی کندز: روسیه با طالبان روابط ندارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سید محمود دانش سخنگوی والی کندز گفته است که هیچ منبع امنیتی و استخباراتی کشور وجود روابط و همکاری روسیه با گروه طالبان را تائید نکرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری آوا، سید محمود دانش سخنگوی والی کندز طی یک نشست خبری به رسانه ها گفت: "نیروهای امنیتی کشور در عملیات زمستانی که برای پاکسازی بعضی ولسوالی ها این ولایت را اندازی شده بود تلفات زیادی به گروه طالبان وارد کرده اند".
سخنگوی والی کندز می‌گوید که ولایت کندز دیگر جای امن برای گروه های تروریستی نمی باشد، چون نیروهای امنیتی کشور به گروه های مخالف دولت در این ولایت، تلفات سنگین وارد کرده است.این گفته ها در حالی صورت میگیرد که باشندگان کندز از نبود امنیت در این ولایت شکایت دارند و می‌گویند بیش از 60 درصد خاک این ولایت در دست مخالفان دولت می باشد.
وی در مورد فعالیت گروه طالبان در این ولایت گفت: "هیچ منبع امنیتی و استخباراتی کشور تائید نکرده است که کشور روسیه با گروه طالبان دراین ولایت همکاری می نماید".
دانش، خاطرنشان کرد که معارف ولایت کندز در تلاش است تا مکاتبی که بر اثر جنگ های پی درپی تخریب شده اند، دوباره بازسازی شوند تا زمینه تدریس برای دانش آموزان فراهم گردد.
وی یاد آورشد که به تعداد چهار هزار نفر در سال گذشته در این ولایت به نیروهای امنیتی کشور حذب شده اند که این افراد هم شامل زنان و مردان می شود.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала