دولت افغانستان تعدادی از زندانی‌های پاکستانی را به دولت پاکستان تحویل داد

© AFP 2023 / Qazi RAUF AFRIDIدولت افغانستان تعدادی از زندانی‌های پاکستانی را به دولت پاکستان تحویل داد
دولت افغانستان تعدادی از زندانی‌های پاکستانی را به دولت پاکستان تحویل داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات افغان 49 زندانی پاکستانی که بر اثر جرائم گوناگونی در افغانستان بازداشت و زندانی شده بودند را به مقامات این کشور در سرحد مشترک تورخم در شرق افغانستان تحویل داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل شبکه خبررسانی تی‌ان‌ان TNN، مقامات دولت افغانستان 49 تبعه پاکستانی را که به دلایل مختلف در این کشور زندانی شده‌ بودند را به مقامات دولت محلی ایالت خیبرپختونخوا از طریق سرحد تورخم در شرق افغانستان تحویل داد.

مقامات محلی ایالت خیبرپختونخوا اعلام کردند که این افراد به اتهام جرایم جنایی از سوی نیروهای امنیتی افغان بازداشت شده بودند که پس از اتمام دوران محکومیت آزاد شدند.

پس از وقوع حمله اخیر به مقبره "لعل‌شهبازقلندر" در ایالت سند پاکستان که دست‌کم 80 کشته و 200 زخمی بر جا گذاشت، جنرال آصف‌غفور سخنگوی اردوی پاکستان اعلام کرد که فهرستی از 76 تروریست را به دولت افغانستان سپرده است تا این افراد به پاکستان تحویل داده شوند.

حنیف‌اتمر مشاور امنیت ملی افغانستان نیز در ارتباط با فهرست تروریست‌ها که توسط پاکستان به افغانستان ارائه شد، گفت که اسلام‌آباد یک فهرست 76 نفری را به کابل داده و ما درباره آن تحقیق می‌کنیم.

وی در گفت‌وگوی تلفنی با سرتاج عزیز مشاور امور بین‌الملل نخست‌وزیر پاکستان خواسته بود تا در مورد فهرست تروریست‌های مشهور که بار‌ها از سوی دولت افغانستان به اسلام‌آباد سپرده شده نیز اقداماتی صورت گیرد.

این در حالی است که پس از عملیات‌های اخیر نیروهای امنیتی در پاکستان علیه پناهجویان افغان روند بازداشت دسته‌جمعی این پناهجویان تشدید شده است و علی‌رغم تلاش‌های مکرر سفارت افغانستان در اسلام‌آباد برای آزادی آنها نتیجه چندانی کسب نشده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала