حامد کرزی دوباره شوق "شیر" شدن را کرده

© Sputnik / Evgeniy Odinkov /  مراجعه به بانک تصاویر حامد کرزی دوباره شوق"شیر" شدن را کرده
حامد کرزی دوباره شوقشیر شدن را کرده - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حامد کرزی رئیس جمهور پیشین کشورمان می گوید، افغانستان هیچگاهی خط دیورند را به رسمیت نه شناخته است و نه هم خواهد شناخت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل خبرگزاری "آوا"، حامد کرزی در صفحه توییتر خود نوشته است: "حکومت پاکستان اختیار قانونی  ندارد تا شرایط خود را در رابطه به خط دیورند دیکته کند. همزمان با آن که ما خواستار آزادی مردم مناطق قبیله ای فدرال از قوانین حکومت پاکستان و دیگر اقدامات سرکوب گرایانه هستیم، ما به حکومت پاکستان یاد آور می شویم که افغانستان خط دیورند را به رسمیت نه شناخته و نه هم خواهد شناخت."

 

این اظهارات پس از آن صورت می گیرد که پاکستان به دنبال حملات انتحاری در آن کشور از دو هفته به اینسو گذرگاه های تورخم و سپین بولدک را بگونه یک جانبه به روی ترافیک و تردد مسافران مسدود کرده است. 

با وجود تلاش های دیپلماتیک مقامات کشورمان این گذرگاه ها همچنان مسدود مانده اند. 

در تازه ترین مورد عمر زاخیلوال سفیر افغانستان در پاکستان می گوید که در جریان صحبت با سرتاج عزیز مشاور امنیت ملی نخست وزیر پاکستان به وی گفته است که اگر در چند روز آینده دروازه ها از جانب پاکستان باز نشود، برای انتقال مسافران گیرمانده، خواستار پرواز های ویژه از کابل خواهد شد. 

پاکستان توضیحی برای بستن گذرگاه ها ندارد و در جریان دو هفته گذشته بارها از جانب آن کشور وعده سپرده شد که این گذرگاه ها را قسما" به روی حدود ۲۵۰۰۰مسافرانی که با ویزا قانونی جهت مداوا به آن کشور سفر کرده اند و اکنون در خاک پاکستان گیر مانده اند باز می کنند، اما این وعده ها هیچگاهی عملی نشده است. 

زاخیلوال افزوده است که به جانب پاکستان گفته شده که عملی شدن طرح انتقال مسافران از طریق هوا برای اسلام آباد تصویر خوبی را به نمایش نخواهد گذاشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала