پرتاب چهار راکت بالستیک کوریای شمالی به سمت دریای شرقی جاپان

© AP Photo / Lee Jin-manپرتاب چهار راکت بالستیک کوریای شمالی به سمت دریای شرقی جاپان
پرتاب چهار راکت بالستیک کوریای شمالی به سمت دریای شرقی جاپان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کوریای شمالی صبح روز دوشنبه براساس اعلام منابع خبری نظامی کوریای جنوبی اقدام به شلیک چهار راکت بالستیک کرده است.

کوریای شمالی صبح روز دوشنبه براساس اعلام منابع خبری نظامی کوریای جنوبی اقدام به شلیک چهار راکت بالستیک کرده است.
به گزارش ایرنا، این راکت ها در حالی مورد آزمایش قرار گرفت که آمریکا و کوریای جنوبی هم اکنون در حال بزرگترین رزمایش نظامی سالانه در منطقه شبه جزیره کوریا با پیشرفته ترین تجهیزات نظامی هستند.
طبق گزارش رسانه ها، این راکت ها، ساعت 7:36 دقیقه صبح (به وقت محلی) به سمت دریای شرقی پرتاب که پس از طی مسافتی حدود 1000 کیلومتر به داخل دریا فرود آمده اند.
به گفته مقامات کوریای جنوبی مدل دقیق این راکت ها مشخص نیست اما از نوع بالستیک بوده که از منطقه «تونگ چانگ ری» در نزدیکی مرزکوریای شمالی شلیک شده است.
پس از انتشار این خبر، سخنگوی دولت جاپان نیز با تایید این پرتاب ها اعلام کرد که سه راکت پرتاب شده به سمت دریای شرقی صورت گرفته و در نزدیکی آبهای منطقه اقتصادی تحت کنترول این کشور فرود آمده است.
پرتاب این راکت ها همچنین امروز اعتراض شدید شینزو آبه صدراعظم جاپان را نیز در پی داشت و او از جامعه بین المللی خواست با شدت هر چه تمامتر پیونگ یانگ را برای متوقف کردن فعالیت های موشکی و تسلیحاتی تحت فشار قرار دهند.
قابل ذکر است که کوریای شمالی ماه گذشته نیز یک راکت بالستیک جدید که گفته می شود قابلیت حمل کلاهک هسته ای را دارد و در حالیکه «کیم جونگ اون» رهبر این کشور بر انجام آن نظارت داشت به صورت آزمایشی پرتاب شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала