مرگ و میر میلیونها کودک بر اثر آلودگی های محیطی

© AFP 2023 / Adriane Ohanesianمرگ میلیونها کودک بر اثر آلودگی‌های محیطی
مرگ میلیونها کودک بر اثر آلودگی‌های محیطی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک چهارم آمار جهانی مرگ و میر کودکان زیر پنج سال بخاطر آلودگی‌های محیطی رخ می دهد.

یک چهارم آمار جهانی مرگ و میر کودکان زیر پنج سال بخاطر آلودگی‌های محیطی رخ می دهد.
به گزارش العالم به نقل از رویتر؛ بنا بر اعلام سازمان جهانی صحت، آلودگیهای محیطی از جمله آب و هوای آلوده، سیگار نیمه استفاده شده و عدم رسیدگی صحی یا ناکافی بودن آن، عامل مرگ 1 میلیون و 700 هزار کودک یعنی معادل یک چهارم آمار سالانه مرگ و میر کودکان زیر پنج سال جهان است.
سازمان جهانی صحت در گزارشی که روز دوشنبه (امروز) منتشر شد نوشت، محیطهایی اینچنین آلوده و ناسالم، می تواند منجر به اسهالهای کشنده، مالاریا و ذات الریه شود.
مارگارت چان؛ رئیس سازمان جهانی صحت گفت: یک محیط آلوده، محیطی کشنده است؛ مخصوصا برای کودکان کم سن و سال. وی افزود: کودکان به دلیل درحال رشد بودن اندامهایشان، سامانه دفاعی (ضعیفتر)، و کوچک بودن جثه و مجاری تنفسی، بطور خاص در مقابل آب و هوای آلوده آسیب پذیر هستند.
این سازمان در این گزارش با عنوان «به ارث بردن جهانی پایدار: اطلس سلامت کودکان و محیط» اعلام کرد محیط زیان آور می تواند از رحم مادر شروع شود و در صورت قرار گرفتن نوزاد و طفل در معرض آلودگی هوای داخلی و خارجی و سیگار مصرف شده (ته سیگار)، ادامه خواهد یافت. در این صورت کودکان در معرض خطر ذات الریه و بیماریهای مزمن دستگاه تنفسی مانند آسم قرار می گیرند. آلودگی هوا همچنین خطر ابتلا به بیماریهای قلبی، سکته و سرطان را افزایش می دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала