احضار کاردار افغانستان توسط پاکستان

© Flickr / bm1632پاکستان
پاکستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ادامه تنش میان پاکستان و افغانستان و کشته شدن پنج سرباز پاکستانی در نزدیک مرز افغانستان در روز گذشته که تازه ترین رویداد در تنش های میان دو کشور محسوب می شود، باعث شد تا امروز وزارت امور خارجه پاکستان 'عبدالناصر' کاردار سفارت افغانستان را احضار کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، براساس بیانیه صادره از سوی وزارت امور خارجه پاکستان، درجریان احضار این دیپلمات افغانستانی، مراتب اعتراض و نگرانی پاکستان نسبت به آنچه اسلام آباد 'استفاده تروریست ها از خاک افغانستان علیه پاکستان' می نامد، به وی ابلاغ شد.

سفیر پاکستان در کابل توسط جنرال مراد احضار شد - اسپوتنیک افغانستان
سفیر پاکستان در کابل توسط جنرال مراد احضار شد

ارتش پاکستان امروز اعلام کرد پنج نفر از سربازان این کشور روز گذشته در حمله گروهی از تروریست ها در منطقه 'مُهمند ایجنسی' واقع در نزدیک مرز افغانستان کشته شدند.
پاکستانی مدعی است این حملات و برخی دیگر حملات تروریستی علیه این کشور به ویژه حملات مرگبار هفته های گذشته، توسط تروریست هایی انجام شده است که مخفی گاه های امن در داخل خاک افغانستان دارند.
افغانستان این ادعا را رد می کند و متقابلا، ادعا و اتهام مشابه علیه پاکستان مطرح می کند.
روابط میان کابل و اسلام آباد در هفته های اخیر، متشنج تر از هر زمان دیگر در سال های اخیر شده و برخی کارشناسان نسبت به عواقب ادامه این روند ابراز نگرانی کرده اند.
پاکستان چند هفته ای است که گذرگاه های مرزی 'چمن' و 'تورخم' را به روی افغانستانی ها بسته و علت آن را کنترل موثر بر مرزها با هدف جلوگیری از تردد عوامل شبه نظامی اعلام کرده است.
افغانستان خواستار بازگشایی هرچه سریع تر این گذرگاه های مرزی است و بر این باور است مسدود شدن مرزها، جز ضرر زدن به روابط تجاری دو کشور و ایجاد مشکلات برای مردم، نتیجه ای ندارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала