وزارت دفاع: شهروندان می‌توانند بدون تبعیض به اردوی ملی بی‌پیوندید

© Photo / MrPenguin20وزارت دفاع: شهروندان می‌توانند بدون تبعیض به اردوی ملی بی‌پیوندید
وزارت دفاع: شهروندان می‌توانند بدون تبعیض به اردوی ملی بی‌پیوندید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: جنرال دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع، می‌گوید که تمامی شهروندان افغانستان می‌توانند به صورت داوطلبانه و بدون درنظر داشت، دین، مذهب و تبعیض به صفوف نیروهای اردوی ملی این کشور بی‌پیوندند.

آقای وزیری با اشاره انتشار عکس یکی سربازان اهل هنود که لباس نظامی برتن دارد، می‌گوید که تمامی شهروندان می‌توانند بدون تبعیض به نیروهای امنیتی بی‌پیوندند. جیب سینگ صاحب این عکس دو سال در جمع نیروهای اردوی ملی در قول اردوی 209 شاهین در مزارشریف فعالیت کرد، اما او در اخیر ماه سرطان 1391 خورشیدی وظیفه را ترک کرد. وزارت دفاع می‌‌گوید که جیب سینگ به خواست خود از صفوف نیروهای اردوی ملی خارج شد.
سخنگوی وزارت دفاع می‌افزاید: «افغانستان خانه مشترک همه افغان‌ها بوده و همه اتباع کشور می‌توانند بدون درنظر داشت هیچ‌گونه تبعیض، دین، مذهب، جنسیت، به شکل داوطلبانه در صفوف نیروهای دفاعی و امینتی کشور سوق و مصدر خدمت به کشور خویش گردند.»
دولت وزیری می‌افزاید که پیروان اهل هنود در افغانستان در گذشته‌ها نیز در چوکات نیروهای امنیتی این کشور فعالیت داشتند و حالا نیز می‌توانند در هر زمینه‌ای که خواسته باشند کار و فعالیت کنند.
پیروان اهل هنود از کوچک‌ترین اقلیت قومی در افغانستان هستند که بارها از وجود تبعیض و برخوردهای دوگانه علیه خودشان شکایت کرده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала