غنی: نه خودم و نه هیچ کسی دیگر حق دخالت در انتخابات را ندارد

© Sputnik / Zuhal Sarhadغنی: نه خودم و نه هیچ کسی دیگر حق دخالت در انتخابات را ندارد
غنی: نه خودم و نه هیچ کسی دیگر حق دخالت در انتخابات را ندارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در حالی‌که مجلس نماینده‌گان از حکومت می‌خواهد برای برگزاری انتخابات تدابیر را روی‌دست گیرد، رییس جمهور افغانستان اعلام نمود که هیچ ممنوعیت برای برگزاری انتخابات وجود ندارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری "خامه پرس"، عبدالرؤوف ابراهیمی، رییس مجلس نماینده‌گان پیش از چاشت روز دوشنبه(۱۶ حوت) در مراسم گشایش شورای ملی پس از رخصتی زمستانی گفت که به تعویق‌افتادن هرچه بیش‌تر برگزاری انتخابات مجلس نماینده‌گان و شوراهای ولسوالی، اعتماد مردم را بیش‌تر نسبت به دولت خدشه‌دار خواهد کرد.

آقای ابراهیمی با تاکید گفت که به نماینده‌گی از شورای ملی یک‌بار دیگر از حکومت می‌خواهم تا سعی نماید انتخابات پارلمانی را طوری برگزار نماید که یک انتخابات سرتاسری، عالانه و مورد اعتماد ملت باشد.

در همین حال محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان در سخن‌رانی‌اش در این مراسم گفت که گام‌های لازم برای برگزاری انتخابات برداشته شده و موانعی که وجود داشت برطرف شده‌است.

رییس جمهور گفت لازم است ما انتخاباتی داشته باشیم که با شفافیت کامل و در فضای رقابت عادلانه، مساویانه و منصفانه میان همه نامزدها برگزار گردد و از همه دخالت‌ها از مسؤولان دولتی گرفته تا ولسوال‌ها، فرمان‌دهان پولیس، والیان و تمام جهت‌های ذی‌نفع جلوگیری گردد.

آقای غنی گفت از همین‌جا در خانۀ ملت اعلام می‌کنم که نه خودم ارادۀ دخالت در این پروسۀ ملی را دارم و نه به کس دیگر اجازه می‌دهم دست به دخالت بزند.

غنی افزود که رهبری حکومت مصمم است با هرکس و در هر سطحی که دست به این کار بزند، برخورد قاطع داشته باشد و متخلفان را مطابق قانون به مجازات برساند.

او این را هم گفت که استفاده از قوای دفاعی و امنیتی برای دخالت در امور انتخابات به هیچ صورت تحمل نخواهد شد و انتخابات آیندۀ ریاست جمهوری هم بدون هیچ‌گونه تاخیر و در زمان قانونی آن برگزار خواهد شد و اجازه نمی‌دهیم که مانند انتخابات پارلمانی به تاخیر مواجه شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала