پاکستان: هند و افغانستان عامل بی ثباتی این کشور هستند

© Sputnik / Zuhal Sarhadپاکستان: هند و افغانستان عامل بی ثباتی این کشور هستند
پاکستان: هند و افغانستان عامل بی ثباتی این کشور هستند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
آصف، وزیر دفاع پاکستان ادعا کرده است که هند و افغانستان تلاش‌های مشترکی را به منظور نا امن ساختن پاکستان به راه انداخته اند.

خواجه آصف، وزیر دفاع پاکستان ادعا کرده است که هند و افغانستان تلاش‌های مشترکی را به منظور نا امن ساختن پاکستان به راه انداخته اند.
طبق گزارش تلویزیون یک افغانستان، خواجه آصف این سخن را روز دوشنبه زمانی که در شورای ملی پاکستان سخنرانی می‌کرد، گفته است.
این نخستین بار نیست که مقام‌های پاکستان از نفوذ هند در افغانستان نگرانی نشان می‌دهند و ادعا می‌کنند که هند از افغانستان برضد پاکستان استفاده می‌کند. نزدیک به دو هفته قبل پرویز مشرف، رییس جمهور پیشین پاکستان نیز گفته بود که سازمان امنیت ملی افغانستان در دست هندوستان است و از آن برضد پاکستان استفاده می‌شود.
این اتهامات پس از حمله‌ی انتحاری در ایالت سند و بستن دروازه‌های مرزی میان دو کشور به میان آمده است.
در تازه ترین رویداد در حمله‌ای که روز گذشته بر پوسته های نیروهای پاکستان صورت گرفت و در آن پنج سرباز پاکستانی کشته شدند؛ ارتش پاکستان اعلام کرد که این حمله‌ها از خاک افغانستان طرح ریزی شده است.
وزیر دفاع پاکستان دیروز در سخنانش گفت: "ما حق داریم که مرز را بسته کنیم و از مردم خود حفاظت کنیم."
بر اساس گزارش رسانه‌ی پاکستانی "داون" آصف گفته است که مرز با افغانستان ۲۵ دهانه دارد که مردم از آن رفت و آمد می‌کنند، اما آنها اجازه نمی‌دهند که دهشت‌افگنان به خاک پاکستان داخل شوند.
به گفته‌ی آصف قاتلان مردم پاکستان در افغانستان لانه‌های امن دارند و حکومت پاکستان لازم می‌داند که در برابر آنان اقدام کند.
به اساس گفته‌های مقام‌های پاکستانی، این کشور در نظر دارد تا روند عبور و مرور مردم از مرزها را خوبتر تنظیم کند تا از دخول دهشت‌افگنان به آن کشور جلوگیری شود.
این درحال است که حکومت پاکستان در منطقه به عنوان کشور حامی دهشت‌افگنی و لانه‌ی امن آنان شناخته شده است، اما مقام‌های پاکستانی این خبر را رد می‌کنند و هند و افغانستان را عامل اصلی بی ثباتی در پاکستان می‌دانند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала