سرمایه گذاری ۱۵۰ میلیارد دالری بازرگانان افغانستان در بیرون از این کشور

© AFP 2023 / ROBERTO SCHMIDTافغانستان
افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس روابط بین‌الملل اتاق تجارت و صنایع افغانستان گفت: بازرگانان افغانستان ۱۵۰ میلیارد دالر را در بیرون از این کشور سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری آوا،  آذرخش حافظی رئیس روابط بین‌الملل اتاق تجارت و صنایع افغانستان با بیان‌ اینکه تاجران افغانستانی 150 میلیارد دالر را در بیرون از این کشور سرمایه‌گذاری کرده‌اند، می‌گوید: اگر دولت با داشتن یک سیاست روشن اقتصادی از صنایع پشتیبانی کند، این بازرگانان در داخل افغانستان سرمایه‌گذاری خواهند کرد.

International Chamber of Commerce (ICC) - اسپوتنیک افغانستان
به زودی‌ نمایندگی اتاق تجارت بین‌المللی در کابل باز می‌شود

رئیس روابط بین‌الملل اتاق تجارت و صنایع افغانستان در گفتگو با آوا یادآور شد: در حال حاضر تاجران افغانستان حدود 150 میلیارد دالر سرمایه‌شان را در 51 کشور دنیا سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

حافظی افزود: اگر دولت بستر مناسب برای جذب سرمایه‌گذاری خلق کند و در کنار حمایت از صنایع، یک سیاست روشن اقتصادی نیز داشته‌باشد اتاق تجارت و صنایع از این تاجران دعوت خواهد کرد که در افغانستان سرمایه‌گذاری کنند.

وی خاطر نشان کرد: در صورت فراهم سازی شرایط، اتاق تجارت و صنایع نه تنها از تاجران افغانستانی بلکه از تاجران خارجی نیز دعوت به سرمایه‌گذاری در افغانستان خواهد کرد.

رئیس روابط بین‌الملل اتاق تجارت و صنایع افغانستان در حالی از سرمایه‌گذاری 150 میلیون دالر بازرگانان افغانستان‌ در خارج از کشور خبر می‌دهد که امروز دوبی به یک مرکز تجمع ثروتمندان افغانستان تبدیل شده است.

گفته می‌شود که سرمایه داران افغانستان در بزرگترین شرکت‌های ساختمانی و تجارتی در دوبی سرمایه گذاری کرده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала