واکنش CIA (سیا) به افشاگری بزرگ ویکی‌لیکس

© AFP 2023 / SAUL LOEBCIA
CIA - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، در حالی که واکنشها به افشاگری بزرگ سایت افشاگر ویکی‌لیکس درباره ابزارهای جاسوسی سیا ادامه دارد، این نهاد اطلاعاتی- جاسوسی آمریکا به این افشاگری واکنش نشان داده است.

وب‌سایت افشاگر «ویکی‌لیکس» آنچه را که بزرگترین بسته اسناد محرمانه در خصوص سیا نامیده است را منتشر کرد.
این اسناد نشان می‌دهد که سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا یا همان سیا از طریق آلوده کردن تلویزیون‌ها و گوشی‌های هوشمند به بدافزارها، اقدام به جاسوسی از کاربران می‌کند.
طبق این اسناد، سیا به صورت مخفیانه، دوربین و میکروفون تجهیزات الکترونیکی را فعال می‌کند و حتی نرم‌افزار‌های واتس‌اپ و تلگرام هم در معرض جاسوسی قرار دارند.
انتشار این اسناد واکنشهای گسترده ای را به دنبال داشته و در نهایت سخنگوی سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا را به واکنش واداشت واکنشی که اولین واکنش رسمی سیا است.
به گزارش بلومبرگ، «جاناتان لیو» سخنگوی سیا اعلام کرده که «ما درباره صحت و یا محتوای ادعای مطرح شده درباره اسناد اطلاعاتی اظهارنظری نمی‌کنیم».
هر چند سیا گفته که اظهارنظری نمی‌کند اما پیشتر یک مقام اطلاعاتی آمریکا افشاگری «ویکی‌لیکس» درباره جاسوسی سیا از شهروندان از طریق ابزارهای مختلف را از آنچه «ادوارد اسنودن»، پیمانکار اسبق سازمان سیا درباره جاسوسی از شهروندان آشکار کرد، مهم‌تر دانسته بود(جزئیات بیشتر).
اسنودن، پیمان‌کار پیشین آژانس امنیت ملی امریکا از جون 2013 برخی اسناد طبقه‌بندی شده درباره‌ی فعالیت‌های گسترده جاسوسی این آژانس منتشر کرد و اکنون چند سالی است که در روسیه پناهنده شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала