کرملین: رفتارهای هیستریک واشنگتن به روابط امریکا–روسیه لطمه می‌زند

© Host photo agency /  مراجعه به بانک تصاویر دیمیتری پسکوف
دیمیتری پسکوف - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی رئیس‌جمهوری روسیه با رد اتهامات درباره اقدام هکری کشورش برای تاثیر گذاری بر روند انتخابات آمریکا گفت که این اتهامات غلط است و رفتارهای هیستریک واشنگتن و رسانه‌ها به روابط آمریکا – روسیه لطمه وارد می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک به نفل از ایسنا، دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه در مصاحبه با سی‌ان‌ان اتهام همکاری مسکو با کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ را رد کرد. به گفته او، رفتارها و برخوردهای هیستری واشنگتن و رسانه‌های آمریکایی به مناسبات دوجانبه لطمه می‌زند. پسکوف گفت: زمان آن رسیده که آنها به خودشان بگویند "آیا ما انقدر ضعیف هستیم که یک کشوری بتواند در امور داخلی ما مداخله کند و در سیستم انتخاباتی ما راه پیدا کند؟" این کاملا غیر قابل تصور است و یکی باید بگوید که اینها صحت ندارند. ما باید هوشیار باشیم.
سخنگوی پوتین همچنین گفت، روس‌ها تمایلی به مداخله ندارند و خواستار روابط با یک دولت "با ثبات" و یک "شریک قابل پیش‌بینی" هستند. او افزود: این افراطگرایی عاطفی است که قصد دارد از روسیه یک کشور سمی بسازد… تا از سفیر روسیه یک سفیر سمی بسازد.
اشاره پسکوف به سرگئی کیسلیاک، سفیر روسیه در واشنگتن بود که ظاهرا با چندین تن از مقام‌های تیم انتقالی دونالد ترامپ از جمله مایکل فلن، مشاور امنیت ملی سابق و جف سشنز، دادستان کل آمریکا دیدار داشته است. فلن بعدها استعفا کرد. سشنز نیز که در جلسه تاییدیه سنا به این دیدارها اشاره‌ای نکرده بود در پی فاش شدن مساله، مجبور شد تا از تحقیقات مرتبط با مداخله احتمالی روس‌ها در انتخابات آمریکا و احتمال ارتباط اعضای تیم ترامپ با آنها کنار بکشد.
علاوه بر این، جارد کوشنر داماد ترامپ هم در دسامبر دیدارهایی با سفیر روسیه داشته تا تماس‌هایی با دولت روسیه برقرار کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала