امریکا اتباع این کشور را از سفر به چهار کشور هشدار داد

© Flickr / clappstarامریکا اتباع این کشور را از سفر به چهار کشور هشدار داد
امریکا اتباع این کشور را از سفر به چهار کشور هشدار داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
افغانستان، پاکستان، هند و بنگله‌دیش – چهار کشوری که وزارت خارجه امریکا آنها را نا امن خوانده و به اتباع امریکایی توصیه کرده است تا از سفر به این کشورها خودداری کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری میزان، وزارت خارجه ایالات متحده امریکا در هشدار به شهروندان خود اعلام کرد که علاوه بر افغانستان و پاکستان از سفر به هند و بنگه‌دیش نیز پرهیز کنند، زیرا گروه‌های افراطی در هند فعال شده‌اند و نهادهای وابسته به امریکا در بنگه‌دیش نیز هدف حملات گروه‌های تروریستی قرار گرفته‌اند.
در بیانیه‌ وزارت خارجه امریکا آمده است که بر اساس پیش‌بینی دولت این کشور، گروه‌های تروریستی در جنوب آسیا حملاتی را احتمالا به اهداف امریکا و اتباع امریکایی در این منطقه روی دست گرفته‌اند.
وزارت خارجه امریکا اظهارداشت که اتباع امریکایی به ویژه از سفر به افغانستان خودداری کنند زیرا هیچ منطقه‌ای امنی در این کشور وجود ندارد.
در رابطه با پاکستان نیز گفته شده است که برخی از گروه‌های تروریستی مستقر در پاکستان و گروه‌های بومی این کشور نیز اتباع امریکایی را تهدید می‌کنند.
با این وجود از سال 2015 میلادی تا کنون این سومین بار است که دولت امریکا به اتباع این کشور نسبت به سفر به پاکستان هشدار می‌دهد.
سال گذشته نیز سفارت امریکا در کابل از اتباع امریکایی خواسته بود تا به دلیل وخامت وضعیت امنیتی فوراً از افغانستان خارج شوند.
ولی این اولین هشدار در رابطه با هند محسوب می‌شود که نگرانی مقامات هندی به دلیل آسیب به صنعت گردشگری این کشور را بر انگیخته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала