گزارش حمله هوایی امریکا به شفاخانه داکتران بدون مرز منتشر شد

© Photo / امنیت ملیگزارش حمله هوایی امریکا به شفاخانه داکتران بدون مرز منتشر شد
گزارش حمله هوایی امریکا به شفاخانه داکتران بدون مرز منتشر شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: دفتر ریاست‌جمهوری افغانستان اعلام کرده که ایالات متحده امریکا یافته‌های تحقیق خود در مورد چگونگی حمله هوایی نیروهای این کشور بالای شفاخانه سازمان داکتران بدون مرز در ولایت کندز را منتشر کرده است.

هرچند دفتر ریاست‌جمهوری افغانستان از یافته‌های این تحقیق جزییاتی ارایه نکرده اما گفته است که از نشر این یافته‌ها استقبال می‌‌کند.

به تاریخ سوم اکتوبر سال 2015 میلادی، در پی سقوط شهر کندز بدست گروه طالبان، نیروهای امریکایی در این ولایت به ظن این که طالبان در شفاخانه سازمان بدون مرز در این ولایت جا گرفته‌اند، این شفاخانه را مورد حملات هوایی قرار دادند. در این حمله نزدیک به چهل تن از داکتران، بیماران، کارمندان صحی و پرستاران کشته و زخمی شدند. سازمان داکتران بدون مرز از این حمله به عنوان جنایت نام برده بود.

اشرف‌‌غنی رییس‌جمهور افغانستان، بدنبال انتشار تحقیقات امریکا در باره حمله هوایی نیروهایش بالای شفاخانه سازمان داکتران بدون مرز در کندز، گفته است که حکومت افغانستان اطمینان دارد که این تحقيقات با یافته‌های تیم جداگانه ارزیابی تلفات غیرنظامیان که بصورت مستقلانه از سوی ناتو انجام يافته بود، همنوا می‌باشد. آقای غنی گفته است که اين بررسى به طور همه جانبه انجام شده و نمایانگر اقداماتی مي‌باشد تا در آینده از تکرار همچون واقعات ناگوار جلوگیری صورت گیرد.

اشرف‌غنی گفته است: «این بررسی‌های ایالات متحده امریکا هیچ‌گونه شواهد و حقایق را نادیده نگرفته و اشتباهات را پذیرفته است و موضوعات مذکور، مسوولین را قادر خواهد ساخت تا از اشتباهات خویش بی‌آموزند و در صورت ضرورت افراد مربوطه را مورد بازپرس قرارداده و آنها را حساب ده سازند.»

این گزارش در حالی منتشر می‌شود که امروز شفاخانه سردار محمد داوودخان در مرکز شهر کابل مورد حمله تروریستی قرار گرفت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала