نخستین دور امتحان کانکور با اشتراک بیش از هشت هزار نفر در کابل برگزار شد

© Fotolia / Shannon Faganنخستین دور امتحان کانکور با اشتراک بیش از هشت هزار نفر در کابل برگزار شد
نخستین دور امتحان کانکور با اشتراک بیش از هشت هزار نفر در کابل برگزار شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در کانکور امسال بیش از ۲۰۰ هزار تن ثبت نام کرده‌اند که حدود ۶۲ هزار آنان به موسسات تحصیلات عالی دولتی راه خواهند یافت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری آوا، فریده مهمند وزیر تحصیلات عالی کشور امروز هنگام برگزاری نخستین مرحله امتحان کانکور کابل از شفافیت امتحانات امسال سخن گفت و دانش آموزان را از سالم بودن روند امتحان کانکور اطمینان داد. 
خانم مومند افزود: "با تطبیق سیستم بایومتریک در پروسه اخذ آزمون کانکور، امکانات حداقل تقلب و جعل که متصور بود، مسدود شده‌است".
وزیر تحصیلات عالی در ادامه گفت: "امسال در امتحان کانکور بیش از ۲۰۰هزار تن رقابت می‌کنند که از این میان به شمول انستیتوت صحی پوهاند غضنفر ۶۲ هزار و ۵۶۲ تن در نهادهای تحصیلات عالی دولتی جذب خواهند شد".
وزیر تحصیلات عالی اظهار داشت: "در کانکور امسال ۴۳ هزار تن تنها در کابل ثبت نام کرده‌اند که در چهار دور آزمون شان اخذ خواهد شد، دور نخست این آزمون با اشتراک بیش از ۸ هزار فارغ صنف دوازده به شمول ۲۶۱۲ تن دختر امروز برگزار شد".
او هم‌چنان یادآور شد که پس از معلوم شدن نتایج کانکور به هیچ صورت تبدیلی از یک دانشکده به دانشکده دیگر امکان پذیر نیست و نیز امسال آزمون موسسات تحصیلات نیمه عالی که مربوط وزارت معارف می شود ، از جانب خود آن وزارت اخذ خواهد شد، این در حالی است که قبل از این، آزمون راه‌یابی به موسسات تحصیلات نیمه عالی نیز از سوی وزارت تحصیلات عالی اخذ می‌شد. 
قرار است آزمون کانکور در سراسر کشور تا ماه سرطان سال ۱۳۹۶ ادامه بیابد و در اوایل ماه اسد نتایج آن اعلان شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала