شکایت سوریه از ترکیه به سازمان ملل متحد

© AFP 2023 / Bulent Kilicشکایت سوریه از ترکیه به سازمان ملل متحد
شکایت سوریه از ترکیه به سازمان ملل متحد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت امور خارجه سوریه با ارسال دو نامه جداگانه به سرمنشی سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت این سازمان، اعتراض خود را به تداوم تجاوز ترکیه به حاکمیت ارضی سوریه و خاک این کشور ابراز داشت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) در ادامه این نامه‌ها آمده است: "سوریه، دولت ترکیه را مسئول حمایت از تروریست‌هایی می‌داند که هزاران تن از اتباع بیگناه سوری را به قتل رسانده و با دستورات مستقیمی که از 'رجیب طیب اردوغان' رئیس جمهوری ترکیه و دستگاه‌های امنیتی این کشور دریافت کرده‌اند، اقدام به تخریب تأسیسات زیربنایی سوریه کرده‌اند.
دولت سوریه از سرمنشی سازمان ملل متحد، جامعه جهانی و شورای امنیت خواسته است تا ترکیه را ملزم کنند که نیروهای خود را از خاک سوریه بیرون کشیده، به تجاوز به خاک سوریه پایان دهند و به حفظ امنیت و ثبات در منطقه و جهان پایبند باشند.
وزارت خارجه سوریه قبل از این نیز در دو نامه به سرمنشی و رئیس شورای امنیت سازمان ملل با محکوم کردن تجاوز ترکیه به خاک و یکپارچگی سرزمین و حاکمیت ملی سوریه این اقدام را نقض آشکار منشور سازمان ملل، قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های شورای امنیت در زمینه مبارزه با تروریزم دانسته بود.
انقره عملیات نظامی اش را در ماه اگست سال گذشته در خاک سوریه آغاز کرد و علاوه بر حمله به مواضع داعش، اهداف شبه نظامیان کرد سوری را نیز مورد حمله قرار داد. ترکیه مدعی است که احتیاط لازم را برای جلوگیری از تلفات غیرنظامیان رعایت می‌کند.
شهر الباب آخرین مقر داعش در حلب است و طی ماه‌های گذشته هدف حملات سنگین نیروهای ترک و معارضان سوری متحد انقره قرار داشته است.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала