امریکا در ایجاد فساد گسترده اداری در افغانستان نقش دارد

© Sputnik / Stanislav Savelyevامریکا در ایجاد فساد گسترده اداری در افغانستان نقش دارد
امریکا در ایجاد فساد گسترده اداری در افغانستان نقش دارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بازرس ویژه آمریکا در افغانستان با بیان اینکه بی‌توجهی دولت افغانستان به تولید موادمخدر در افغانستان زمینه تبدیل به دولت «وحشت» و «مواد مخدر» را فراهم ساخته گفت: آمریکا در ایجاد فساد گسترده اداری در افغانستان دخیل بوده است.

به گزارش سپوتنیک به نقل ازخبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس،جان ساپکو بازرس ویژه آمریکا در افغانستان اظهار داشت که بی‌توجهی دولت افغانستان و جامعه جهانی به کشت و تولید مواد مخدر در افغانستان زمینه تبدیل شدن دولت وحدت ملی به دولت «وحشت» و «مواد مخدر» را فراهم ساخته است.

ساپکو گفت: دولت کنونی افغانستان در مبارزه با فساد اداری متعهد بوده و دفتر بازرس دولت آمریکا در امور بازسازی افغانستان از کارکردهای مدیران دولت وحدت ملی رضایت دارد.

این مقام آمریکایی خاطرنشان کرد: دولت تحت مدیریت حامد کرزی در مبارزه با فساد اداری با ما همکار نبود اما دولت فعلی در این راستا بسیار همراه است.

وی اظهار داشت: آمریکا و دولت افغانستان هر 2 باید شرکای خوبی باشند و دولت فعلی افغانستان شریک خوبی در تلاش برای مبارزه با فساد است و اکثر موارد فساد اداری در سطح وزارتخانه ها وجود دارد.

ساپکو  در گفت‌وگو با صدای آمریکا تاکید کرد: آمریکا در ایجاد مشکل فساد اداری در افغانستان دخیل بوده باشد اما اکنون واشنگتن باید به کابل در راستای محو فساد اداری در آن کشور کمک کند.

بازرس ویژه آمریکا در بازسازی افغانستان اعتراف کرد که آمریکا به این مشکل کمک کرده است.

وی گفت: افراد آلوده با فساد افغانستانی، آمریکایی و قراردادی‌ها با استفاده از پول‌های سرشار به ثروت‌اندوزی پرداختند اما‌ آمریکا می‌توانست با نظارت کار بهتری انجام دهد.

این مقام آمریکایی به این باور است که رابطه نزدیک بین تجارت مواد مخدر شورشیان و افراط گرایی وجود داشته و بیشتر شورشیان از درآمد مواد مخدر در برنامه‌های تخریبی‌شان استفاده می‌کنند.

ساپکو خواستار رسیدگی به این امر شد و گفت که اشرف غنی سال‌ها پیش از احراز کرسی ریاست جمهوری افغانستان هشدار داد که در صورت عدم رسیدگی به مشکل مواد مخدر در افغانستان، دولت آن کشور ممکن به یک دولت وحشت و مواد مخدر مبدل شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала