خانم پارک گئون هی سر انجام کاخ ریاست جمهوری را ترک کرد

© AP Photo / Ahn Young-joonخانم پارک گئون هی سر انجام کاخ ریاست جمهوری را ترک کرد
خانم پارک گئون هی سر انجام کاخ ریاست جمهوری را ترک کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پس ازآن که دادگاه قانون اساسی کوریایی جنوبی رای به برکناری پارک گئون هی، رییس جمهور پیشین آن کشور داد، او ناگزیر به ترک قصر ریاست جمهوری مشهور به کاخ آبی شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خامه پرس، خانم پارک که متهم به رشوه‌ستانی است، بعد از ترک کاخ ریاست جمهوری، به خانۀ شخصی خود در جنوب پایتخت کوریایی جنوبی یعنی سیول برگشته‌است.

 رییس جمهور کوریایی جنوبی، حدودا دو روز قبل از سوی محکمه قانون اساسی آن کشور به اتهام فساد وسوی استفاده از قدرت در آن کشور، برکنار شد.

خانم پارک قبل از این نیز متهم به باج‌گیری از شرکت‌ها در کوریایی جنوبی از طریق یک شخص مورد اعتمادش بوده‌است.

اما رییس جمهور کوریایی جنوبی، این همه اتهام‌ها را بالای خود رد نموده و می‌گوید که حقیقت را به زودی همه‌گان خواهند دانست.

خانم پارک هم‌چنان از کسانی که از وی در دور ریاست جمهوریش حمایت کرده‌اند، قدردانی کرد.

گفتنی است که پس از برکنار پارک گئون هی، صدها تن از هواخواهان او در آن کشور دست به مظاهره زدند، اما این تظاهرکننده‌گان نتوانتسه‌اند کدام نتیجۀ بگیرند.

 

به اساس گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان ، پس از ترک خانم پارک از قصر ریاست جمهوری، یکی از اعضای پارلمان کوریایی جنوبی که از جمله هواداران رییس جمهور برکنار شده بود گفته است، من متاسفم از بابت این که خانم پارک نتوانسته کار خود را به شکل درست تا  آخر دور ریاست جمهوری‌اش انجام بدهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала