اتحادیه اروپا: بقای افغانستان را فساد تهدید می کند

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر European Union flags in front of the European Commission headquarters in Brussels. (File)
European Union flags in front of the European Commission headquarters in Brussels. (File) - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
هیات اتحادیه اروپا در افغانستان اعلام کرد، فساد تهدیدی مستقیم برای بقای کشور افغانستان است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا به استناد از خبرگزاری آنادولو، این هیات روز یکشنبه کمپین مبارزه با فساد سال ۲۰۱۷ آغاز کرد، که قصد دارد بر نقش آگاهی‌دهی، جلوگیری از فساد و مشارکت دولت — ملت تاکید کند.

امریکا در ایجاد فساد گسترده اداری در افغانستان نقش دارد - اسپوتنیک افغانستان
امریکا در ایجاد فساد گسترده اداری در افغانستان نقش دارد

این کمپین به مدت ۷ هفته ادامه خواهد داشت و با یک کنفرانس مبارزه با فساد در سطح مقامات عالی رتبه در اوایل ماه می سال روان میلادی به اوج خود خواهد رسید.

فرانز مایکل ملبین، نماینده ویژه اتحادیه اروپا در افغانستان گفت: علی‌رغم پیشرفت‌هایی که در مبارزه با فساد صورت گرفته این مساله همچنان در افغانستان رایج است و وجودیت این کشور را تهدید می‌کند.

این کمپین بر چهار موضوع متمرکز خواهد بود: منابع طبیعی، ثبات و تهدید معدن کاری غیرقانونی، فساد در بخش قضائی، جلوگیری از فساد و فساد در بخش امنیتی.

دو موضوع فساد در بخش امنیت و جلوگیری از فساد در کمپین سال روان موضوعاتی جدید هستند.

ملبین گفت: موضوع فساد در بخش امنیت انتخاب شده چراکه سال‌هاست این مساله مانع مبارزه کارآمد با شبه‌نظامیان در افغانستان شده است.

اتهامات درخصوص فساد در بخش تدارکات نیروهای امنیتی اشرف غنی، رئیس‌جمهور افغانستان را مجبور کرد تا شخصا بر قراردادهای مربوط بر این بخش نظارت داشته باشد.

ملبین گفت: اگر می‌خواهید به صلح در افغانستان دست یابید، فساد باید متوقف شود و ما باید به شبه‌نظامیان نشان دهیم که هیچ راهی وجود ندارد که آنها در مبارزات پیروز شوند و ما تنها در صورتی که نیروهای امنیتی کارآمد داشته باشیم می‌توانیم به این هدف برسیم.

Бизнесмен кладет деньги в карман - اسپوتنیک افغانستان
فساد گسترده در نهادهای دولتی افغانستان

همزمان با فرا رسیدن سال جدید در افغانستان ظرف دو هفته آتی انتظار می‌رود طالبان بار دیگر سال حمله و تهاجم اعلام کند و صبر دولت کابل و پشتیبانانش را به بوته آزمایش بگذارد.

این کمپین مبارزه با فساد اتحادیه اروپا در افغانستان بر از بین بردن فساد در بخش سودمند معدن متمرکز است.

ملبین گفت: "معدن کاری غیرقانونی" به شیوه نادرستی توسعه یافته است. صنعت معدن افغانستان هرگز تا این حد فعال و سودمند نبوده است اما این مساله هرگز برای کشور افغانستان سودمند نبوده است. معدن کاری غیرقانونی سرمایه گذاری‌های بین‌المللی در افغانستان را خدشه‌دار کرده و به تلاش‌ها برای اتکا به خود و استقلال لطمه زده است. مهم نیست که دولت کابل در جامعه بین‌المللی چقدر ناراحت می‌شود اما آنها باید بدانند که تلاش‌های ما برای متوقف کردن معدن کاری غیرقانونی ناکام بوده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала