سناتوران امریکایی: افغانستان به سربازان بیشتر امریکایی نیاز دارد

© Photo / Gage Skidmoreسناتوران امریکایی: افغانستان به سربازان بیشتر امریکایی نیاز دارد
سناتوران امریکایی: افغانستان به سربازان بیشتر امریکایی نیاز دارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
این قانونگذاران امریکایی تأکید می‌ورزند که نزدیک به 20 گروه هراس افگن جهانی در افغانستان فعالیت دارند که نه تنها به امنیت افغانستان بل به امنیت جهان تهدید شناخته می‌شوند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، جان مکین و لینسی‌گراهام، دو تن از سناتوران برجستۀ امریکایی، به تازه‌گی در یک مقاله در در روزنامۀ واشنگتن‌پوست، گفته اند که شکستن بُن بست جنگ در افغانستان به سربازان بیشتر امریکایی نیاز دارد.

این دو سناتور امریکایی در این مقالۀ مشترک می‌گویند که پس از یک و نیم دهه نبرد اکنون جنگ واشنگتن در افغانستان با بُن‌بست روبه‌رو شده است و علت آن کاهش یافتن شمار نیروهای امریکایی و ناتو در این کشور است.

این قانونگذاران امریکایی تأکید می‌ورزند که نزدیک به 20 گروه هراس افگن جهانی در افغانستان فعالیت دارند که نه تنها به امنیت افغانستان بل به امنیت جهان تهدید شناخته می‌شوند.

به گفتۀ آنان، حکومت کنونی افغانستان 57 درصد قلمرو افغانستان را زیر ادارۀ خود دارد در حالی که یک سال پیش، 72درصد قلمرو کشور زیر ادارۀ حکومت بود.

این دو سناتور امریکایی در این مقاله همچنان نوشته اند که «در ماه روان دو حملۀ همزمان در کابل از سوی طالبان، جان نزدیک به 16 تن را گرفت و بیش از 40 تن دیگر را زخمی ساخت. در شمال افغانستان، طالبان ادارۀ ولسوالی دیگر را به دست گرفتند.»

جان مکین و لینسی گراهام از حکومت کنونی ایالات متحده می‌خواهند که با در نظرداشت خواست جنرال جان نیکلسون، فرماندۀ کُل نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان، بر شمار نیروهای امریکایی در این کشور بی‌افزاید.

این در حالی است که رایزنی‌های پنتاگون در بارۀ چگونه‌گی افزایش شمار نیروهای امریکایی در افغانستان ادامه دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала