انتقاد پترائوس از مواضع ترامپ در قبال اروپا

© AP Photo / Evan Vucciانتقاد پترائوس از مواضع ترامپ در قبال اروپا
انتقاد پترائوس از مواضع ترامپ در قبال اروپا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس سابق آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا موسوم به سیا انتقاد شدیدی به مواضع رئیس جمهور جدید آمریکا در قبال اتحادیه اروپا وارد کرد.

به گزارش سپوتنیک به نقل ازگروه بینالملل خبرگزاری تسنیم، "جنرال دیوید پترائوس"، ژنرال بازنشسته آمریکایی و رئیس سابق آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا موسوم به سیا در گفتگو با نشریه "دی سایت"، انتقاد شدیدی به دونالد ترامپ، رئیس جمهور جدید آمریکا برای اظهاراتش درباره اتحادیه اروپا وارد کرده و گفت: کاملا واضح است که اتحادیه اروپا در علاقه آمریکا است. اروپای متحد در جهان قدرتمند شده است.

وی بر این عقیده نیست که خروج انگلیس از اتحادیه اروپا برای آمریکا و اروپا خوب باشد.

ترامپ در گذشته مرتبا انتقاداتی را به اتحادیه اروپا وارد کرده است. وی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را فوق العاده ارزیابی کرده و آن را تحسین کرده است.

پترائوس همچنین انتقاد شدیدی به ایده ترامپ با شعار اول آمریکا وارد کرده و گفت: همه رهبران ملی منافع خود را در اولویت قرار می دهند. اما این نباید به این مفهوم باشد که ما در پایان بدون شریک باقی بمانیم. نظم بین المللی که بر اساس استانداردهای رایج، ارزش ها، اصول و نهادها و آزادی های مدنی، دموکراسی و تجارت آزاد مبتنی است بسیار مهم است.

وی افزود: ما نباید هرگز فراموش کنیم که نظم بعد از جنگ پاسخی به دو جنگ جهانی وحشتناک و یک بحران اقتصادی ویرانگر بود.

پترائوس بخصوص سفر مرکل به واشنگتن که روز جمعه انجام می شود را تمجید کرده و از سیاست وی در قبال پناهندگان حمایت کرد. این در حالی است که ترامپ سیاست پناهندگان مرکل را فاجعه بار نامیده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала