سخنگوی ریاست اجرائیه افغانستان: موضع خاصی در برابر "عطا"نداریم/بازگشت امرالله صالح فدمی مثبت است

© Flickr / New Zealand Defence Forceسخنگوی ریاست اجرائیه افغانستان: موضع خاصی در برابر "عطا"نداریم/بازگشت امرالله صالح فدمی مثبت است
سخنگوی ریاست اجرائیه افغانستان: موضع خاصی در برابر عطانداریم/بازگشت امرالله صالح فدمی مثبت است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
«مجیب‌الرحمن رحیمی» گفت: نیاز بنیادین و اساسی به اصلاحات در بخش امنیتی احساس می‌شود و امیدواریم با آمدن آقای امرالله صالح ، قدم‌های مثبتی برای بهبود اوضاع امنیتی برداشته شود.

به گزارش سپوتنیک،به نقل از خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس،«مجیب الرحمن رحیمی» سخنگوی ریاست اجرایی دولت وحدت ملی امروز (26 حوت) در آخرین کنفرانس خبری سال 1395 گفت: عمده‌ترین تعهدات حکومت عملی شده و اقداماتی نیز در خصوص برخی از تعهدات، همچون اصلاحات انتخاباتی و برگزاری لویه‌جرگه تعدیل قانون اساسی صورت گرفته است که آرام آرام عملی می گردد.

وی اظهار داشت: نیاز بنیادین و اساسی به اصلاحات در بخش امنیتی احساس می‌شود و امیدواریم با آمدن آقای امرالله صالح ، قدم‌های مثبتی برای بهبود اوضاع امنیتی برداشته شود.

سخنگوی رئیس اجرایی در خصوص مذاکرات صلح با طالبان افزود: هر مذاکره و ابتکاری که برای صلح صورت می گیرد باید به رهبری افغانستان باشد.

رحیمی در خصوص اظهارات اخیر عطا محمد نور علیه عبدالله عبدالله گفت: ریاست اجرایی در خصوص سخنان والی بلخ اظهار نظری نداشته است اما امیدواریم تمام مسئولین ساختار سیاسی را مد نظر قرار داده و بر اساس آن صحبت نمایند.

وی با درخواست از پاکستان برای انجام اقدامات عملی علیه تروریسم تاکید کرد: حکومت افغانستان از هر فرصت مسالمت آمیز برای حل مشکلات با پاکستان بهره جسته است و اکنون نیز بنای ما بر حل و فصل مسالمت آمیز تنش ها با اسلام اباد است.

سخنگوی ریاست اجرایی درباره احتمال افزایش نیروهای امریکمایی در کشور عنوان کرد: ما قرارداد امنیتی و استراتژیک با آمریکا داریم و تعداد نیروهای آمریکایی بر اساس نیازها و مشورت با نیروهای حمایت قاطع گرفته می شود.

مجیب الرحمن رحیمی در پایان تاکید کرد: کمسیون انتخابات باید اعتماد از دست رفته مردم را بازیابی کند و از اقداماتی که اطمینان مردم به نهادهای انتخاباتی را خدشه می کند اجنناب نماید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала