عبدالطیف پدرام: اشرف‌غنی قانون را آشکارا نقض می‌کند

© AP Photo / Rahmat Gulپارلمان افغانستان
پارلمان افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عبدالطیف پدرام عضو پارلمان افغانستان با انتقاد از عملکرد دوره شانزدهم کاری این مجلس گفت که دوره کنونی کاری پارلمان به عنوان بدترین و ناکام‌ترین دوره است زیرا نمایندگان توانایی دفاع از قوانین و مصوبات را ندارند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، «عبدالطیف پدرام» نماینده پارلمان افغانستان از عملکرد نمایندگان این مجلس انتقاد کرد و گفت که به دلیل عدم توانایی دفاع نمایندگان از قانون و مصوبه‌های مجلس، رئیس جمهور و برخی دیگر به صورت آشکارا قانون را نقض می‌کند.
وی با اشاره به فرمان اخیر اشرف غنی در رابطه با تعدیل قانون ثبت احوال و شناسنامه الکترونیکی گفت که با وجود پارلمان به عنوان نهاد قانونگذار، رئیس جمهور افغانستان صلاحیت صدور فرمان تقنینی را ندارد، اشرف غنی با این فرمان صریحا قانون و مصوبات را نقض کرده است.
عبدالطیف پدرام از تاخیر در استیضاح مقامات امنیتی افغان نیز انتقاد کرد.
این عضو پارلمان افغانستان اظهارداشت که وضعیت امنیتی این کشور نامناسب است، نمایندگان مجلس به منظور دریافت پول از این ُوزرا بدون درک وخامت اوضاع امنیتی، استیضاح آنها را هر روز به تاخیر می‌اندازند.
گفته می‌شود که براساس قانون اساسی افغانستان، رئیس جمهور این کشور باوجود پارلمان، صلاحیت صدور فرمان تقنینی را ندارد و تعدیل قوانین از صلاحیت‌های نمایندگان است.
پس از حملات اخیر تروریستی در کابل به ویژه حمله به بیمارستان نظامی سردار داودخان، بحث استیضاح مقامات ارشد امنیتی در پارلمان افغانستان داغ شده است.
روز گذشته نیز وزرای دفاع، کشور و رئیس عمومی امنیت ملی قرار بود در رابطه با این حمله به پارلمان احضار شوند ولی برنامه استیضاح آنها تا 7 فروردین به تعویق افتاد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала