آنجلینا جولی سازمان ملل متحد را "نامطلوب" خواند

© REUTERS / Morris Mac Matzen/Filesآنجلینا جولی
آنجلینا جولی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده ویژه آژانس آوارگان سازمان ملل خواستار واکنش بین‌المللی در مواجهه با جنگ‌ها شد که موجب آوارگی مردم بیگناه می‌شود. او همچنین نسبت به افزایش جریان ناسیونالیسم که شکل وطن‌پرستی به خود بگیرد، هشدار داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، آنجلینا جولی،‌ نماینده ویژه آژانس آوارگان سازمان ملل در نشست ژنو خواستار تجدید تعهد به این نهاد جهانی "نامطلوب" و دیپلماسی برای حل درگیری‌ها شد.
آنجلینا جولی گفت: چنانچه دولت‌ها و رهبران امروز آن شعله‌های حیات بین‌المللی را روشن نگه ندارند، پس ما به عنوان شهروندان باید این کار را انجام دهیم. ما با افزایش جریان ناسیونالیسم که شکل میهن‌پرستی به خود می‌گیرد و ظهور مجدد سیاست‌هایی که ترس و تنفر از دیگران را ترغیب می‌کند، مواجه هستیم.
این مقام سازمان ملل متحد در سخنانش مستقیما به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا که در حال بازنگری به بودجه این نهاد و مشارکت آن در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد است، اشاره‌ای نکرد. او در جلسه سازمان ملل در پاسخ به پرسشی گفت: امروز با نگرانی‌های بسیاری در رابطه با مهاجران و خارجی‌ها مواجه هستیم که با بی‌تفاوتی روبرو می‌شود. وقتی سازمان ملل را تضعیف می‌کنیم و یا گزینشی عمل می‌کنیم، باید لطماتی که به این نهاد وارد می‌شود بپذیریم. حتی یکی از درخواست‌ها برای جمع‌آوری کمک مالی هم نیمی از آن را هم نتوانسته دریافت کند. عملیات‌ها در چهار کشور یمن، سومالی، سودان جنوبی و نیجریه که ۲۰ میلیون از آنها در آستانه قحطی هستند، به شدت با کمبود اعتبار مواجه هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала