معضله مهاجرین باعث جدایی بیشتر اروپا و ترکیه می گردد

© REUTERS / Fabrizio Benschاعتراضات خشونت امیز ضد مهاجرین در المان
اعتراضات خشونت امیز ضد مهاجرین در المان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پرابلم های مهاجرین در مناسبات ترکیه و اتحادیه اروپا


در اجندای نشست اتحادیه اروپا باز هم پرابلم های مهاجرین مورد بحث قرار می گیرد. اصل موضوع در این است که در اواسط سال 2016 قرارداد در مورد مهاجرین بین ترکیه و اتحاد اروپا امضا گردید که به اساس این موافقت نامه باید مهاجرین غیر قانونی ایکه از خاک ترکیه به اروپا رفته بودند دوباره مسترد گردند و در بدل مهاجرین قانونی سوریه بتوانند از ترکیه به اروپا بروند ودر ضمن برای اتباع ترکیه اجازه ورود بدون ویزه به اروپا داده شود. اتحادیه معتقد گردیده که تامین پلان های مشترک در عرصه نمی تواند کاملا عملی گردد وهمزمان موافقت نامه برگشت مهاجرین از اروپا به ترکیه با چالش های روبرو گردید. گمان آن می رود که دیگر ترکیه نمی خواهد به شکل لازم آن مهاجرت غیر قانونی از این کشور را به اروپا مانع گردد و در های کشور خود را نیز برروی مهاجرین باز نموده. اتحادیه اروپا در مورد ترکیه را ملامت می داند که خلاف موافقت نامه امضا شده از مهاجرت های غیر قانونی ازین کشور به اروپا چشم پوشی می نماید وعلاوتآ ترکیه مخالف با مواد موافقت نامه مهاجرین ایرا که از ترکیه اروپا آمده بودن و باید دوباره بپزیرد ، مانع میگردد. اتحادیه اروپا اظهار می نماید که هر ماه به اروپا تقریبآ 2000 مهاجر از طریق ترکیه انتقال می یابند و از این کشور تقاضا می نمایند تا بیشتر از 1000 نفر مهاجر را ماهانه کمتر سازد. از لحاظ تخنیکی به این معناست که ترکیه باید دو برابر نیرو به خرج دهد، تا این رقم را کاهش دهد وعبور و خروج مهاجرین را محدود سازد.
البته از لحاظ نظری چنین امراسان به نظر می رسد ، اما عملآ بسیار ناممکن. وزیر ترکیه در امور اتحادیه اروپاعمر چلیک اظهار داشت که ترکیه موافقت نامه سال گذشته را در رابطه به مهاجرین قابل تطبیق نمی داند و باید تجدید نظر صورت گیرد. نیرو های امنیتی ترکیه از امکانات زیادی استفاده می نماید، تا مهاجرت های غیر قانونی را مانع گردد و همزمان مصارف در عرصه هم روز به روز بیشتر می گردد.
ترکیه می خواهد بداند که اگر مسوولیت های جدیدی متقبل گردد،در بدل چه کمایی می کند؟ تا به حال حمایت اتحادیه اروپا در عرصه صرف وعده های بیش نیست و معضله مهاجرین باعث جدایی بیشتر اروپا و ترکیه می گردد ، نه نزدیکی با هم.
امروز پرابلم های مهاجرت به یک معضله کاملا دشورا هم برای مهاجرین و هم برای کشور های که صابق باکمال میل ایشان را می پزیرفتند، مبدل گردیده و این معضله باعث تشنجات بین کشور ها، حتا در داخل اتحادیه اروپا نیز گردیده.
این بود فشرده مطلب. صحبت مکمل این برنامه را می توانید در ذیل کلیک کنید و بشنوید:

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала