حزب اسلامی خبر عدم اجرای توافقنامه صلح با دولت را نادرست خواند

© Photo / کسراحزب اسلامی خبر عدم اجرای توافقنامه صلح با دولت را نادرست خواند
حزب اسلامی خبر عدم اجرای توافقنامه صلح با دولت را نادرست خواند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک عضو ارشد حزب اسلامی حکمتیار می گوید که خبر نشر شده در مورد بروز مشکل در اجرای توافقنامه صلح این حزب با دولت افغانستان نادرست است و گلبدین حکمتیار تا چند هفته دیگر به کابل می آید.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آژانس پژواک، محمد امین کریم رئیس هیئت مذاکره کننده حزب اسلامی با دولت، امروز در مراسمی که با  عنوان" صلح بین الافغانی، چالش ها، فرصت ها و راه کارها" ازسوی "شورای صلح و نجات افغانستان" در کابل برگزار شده بود، در این زمینه صحبت کرد.

وی گفت که گزارش منتشر شده مبنی بر بروز مشکل در روند توافقنامه صلح بین دولت افغانستان و حزب اسلامی حکمتیار نادرست است. کریم افزود:" ما از تحقق روند صلح میان حکومت و حزب اسلامی راضی هستیم و اکنون این روند به خوبی پیش می رود و ما شاهد آمدن حکمتیار در هفته های آینده به کابل خواهیم بود."

به تازگی روزنامه هشت صبح در گزارشی به نقل از برخی منابع مدعی شده بود که محمد اشرف غنی رئیس جمهور از امضای توافقنامه صلح با حزب اسلامی حکمتیار پشیمان است.

به نقل از این گزارش، برخی عوامل از جمله توقعات زیاد حزب اسلامی و  ادامه  فعالیت جنگی گروه های مسلح این حزب باعث پیشمانی رئیس جمهور از امضای توافقنامه صلح شده است. دفتر ریاست جمهوری نیز این گزارش را رد کرده است.

امین کریم در ادامه با اشاره به اهمیت اصلاح قانون اساسی کشور گفت که تغییر در این قانون از طریق جنگ بدست نمی آید و این مسئله باید از طریق گفتگوهای سیاسی دنبال شود.

رئیس هیئت مذاکره کننده حزب اسلامی با دولت، در مورد ادامه جنگ از سوی طالبان گفت که امارت طالبان در افغانستان دیگر آمدنی نیست و این گروه در صورتی که هدفش از نبرد، بیرون شدن نیروهای خارجی از کشور است باید از جنگ دست بردارد و آن را از طریق گفتگو دنبال کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала