غنی: اکنون تعریف واضح از دوست و دشمن نزد دولت و مردم افغانستان وجود دارد

© Sputnik / Zuhal Sarhad /  مراجعه به بانک تصاویر غنی: اکنون تعریف واضح از دوست و دشمن نزد دولت و مردم افغانستان وجود دارد
غنی: اکنون تعریف واضح از دوست و دشمن نزد دولت و مردم افغانستان وجود دارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محمداشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان، در ختم کنفرانس افسران ارشد نیروهای امنیتی و دفاعی کشور، با افسران ارشد این نیروها شامل قوماندانان قول‌اردوها، امنیه، زون‌ها و رؤسای امنیت ملی کشور دیدار کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری آوا، در این دیدار که شام دیروز در ارگ انجام شد رهبری ارگان‌های امنیتی و دفاعی کشور نیز حضور داشتند. ستر جنرال قدم‌شاه شهیم لوی درستیز وزارت دفاع ملی ضمن مفیددانستن کنفرانس دو روزۀ افسران ارشد امنیتی و دفاعی گفت، در جریان این کنفرانس، روی موضوعات گوناگون به‌ویژه عملیات‌های نظامی انجام‌شده در ساحات مختلف و نقاط قوت و ضعف بحث و تبادل نظر گردید.

همچنان مل پاسوال روشن‌دل قوماندان قطعات خاص پولیس، در خصوص برنامه‌های این قوماندانی، سوق و ادارۀ و دفع و طرد پلان‌های دشمن گزارش داد. او گفت که همۀ نهادهای امنیتی با هماهنگی هم در مبارزه با دشمن در اسرع وقت تلاش می‌نمایند و آماده‌اند که به‌خاطر دفاع از وطن همچنان قربانی بدهند.

در همین حال رئیس‌جمهورغنی، از رشادت، قهرمانی، قربانی و سربازی نیروهای امنیتی و دفاعی جهت دفع و طرد پلان‌های شوم دشمن در ساحات مختلف، قدردانی کرد.

رئیس‌جمهورغنی از قربانی‌های نیروهای خارجی در افغانستان و نیز همکاری و حمایت شرکای بین‌المللی از نیروهای امنیتی و دفاعی کشور به‌ویژه در "کنفرانس وارسا" تشکر کرد.

آقای غنی گفت: سال ۱۳۹۵ سال سربازی ما بود و نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان از هیچ‌نوع تلاش در راستای دفاع از وطن و مردم دریغ ننموده‌اند و تلاش‌های افسران، بریدملان، ساتنمنان و سربازان ما بود که اهداف استراتیژیک دشمن را به نابودی مواجه ساخت.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه اکنون تعریف واضح از دوست و دشمن نزد دولت و مردم افغانستان وجود دارد گفت، دشمن؛ دشمن است و هرکسی که در مقابل مردم ما سلاح بردارد، دشمن ماست و با تمام قوت مانع رسیدن به اهداف شوم شان می‌شویم.

وی با تأکید گفت که هیچ شک و شبه باید در پیروزی و کامیابی ما نباشد.

وی افزود: برای چهار سال آینده پلان واضح اصلاحات و تقویت نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان ترتیب گردیده که افغانستان را به ثبات، ترقی و رفاه سوق خواهد داد و هدف آن تغییر معادلۀ استعمال قوا می‌باشد.

وی علاوه کرد که هدف تروریستان مبدل کردن افغانستان به میدان جنگ است، اما ما برای تأمین زندگی مرفه برای پنج نسل آینده مبارزه می‌کنیم. رئیس‌جمهورغنی تصریح کرد که جنگ افغانستان داخلی نیست، اگر این جنگ داخلی می‌بود باید ختم می‌شد، اکنون ما در موج پنجم تروریزم بین‌المللی قرار داریم.

وی بر مبارزه با فساد اداری و قاچاق‌چیان مواد مخدر تأکید کرده گفت، هرکسی‌که می‌خواهد افغانستان را از این طریق تخریب کند، دشمن این خاک است.

رئیس‌جمهور خطاب به افسران ارشد نیروهای امنیتی و دفاعی گفت: شما در صف اول مبارزه با تروریزم و سنگر آزادی و دفاع بین‌المللی قرار دارید، زیرا اهداف و منافع مشترک، کشورها را یکجا ساخته و همکاری را افزایش داده‌است.

او  بر هماهنگی بیشتر میان همۀ نیروهای امنیتی ودفاعی به‌منظور فایق‌آمدن و از بین‌بردن پلان‌های دشمن تأکید ورزیده گفت، دشمن باید بداند که ارادۀ ما را برای مبارزه و رسیدن به صلح مختل نمی‌تواند. وی به‌خاطر جلوگیری از تلفات نیروهای امنیتی و دفاعی به مسوولین ارشد امنیتی و دفاعی دستور داد.

رئیس‌جمهورغنی به وزارت امور داخله هدایت داد که زمینۀ ترفیع بریدملان ورزیدۀ را فراهم سازد و از آنها منحیث قوماندان‌ها در ولسوالی‌ها استفاده صورت گیرد.

وی تأکید کرد که نباید هیچ‌نوع مداخله در نهادهای امنیتی ودفاعی صورت گیرد.

 

آقای غنی درخصوص حادثۀ اخیر تروریستی در شفاخانۀ سردار محمدداوود خان گفت که باید به‌زودی نتایج تحقیقات این حادثه مشخص شود، زیرا خانواده‌های شهدای این رویداد می‌خواهند ابعاد وقوع این حادثه را بدانند و سرنخ حادثۀ مذکور به هرجای که منتهی شود، مورد بررسی قرار می‌گیرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала