ارتش افغانستان یک بار دیگر نظامیان پاکستانی را به دادن پاسخ متقابل هشدار داد

© Sputnik / A. Solomonov /  مراجعه به بانک تصاویر ارتش افغانستان یک بار دیگر نظامیان پاکستانی را به دادن پاسخ متقابل هشدار داد
ارتش افغانستان یک بار دیگر نظامیان پاکستانی را به دادن پاسخ  متقابل هشدار داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس ستاد ارتش افغانستان در پی تنش‌های اخیر مرزی و حملات موشکی پاکستان به شرق این کشور هشدار داد که اگر تلاش‌های دیپلوماتیک نتیجه ندهند، احتمال درگیری نظامی وجود دارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، جنرال «قدم شاه شهیم» رئیس ستاد ارتش افغانستان در نشستی با فرماندهان نظامی اظهارداشت که در صورت عدم تنش‌زدایی احتمال برخورد نظامی بین دو کشور وجود دارد.
وی افزود: اگر تلاش‌های دیپلوماتیک نتیجه ندهد احتمال واکنش‌های نظامی دور از انتظار نیست.
شهیم همچنین درباره طرح‌های امنیتی سال جدید در افغانستان گفت که طرح‌های عملیاتی علیه مخالفان دولت در سال آینده نهایی شده است.
پیش از این نیز رئیس ستاد ارتش پاکستان گفته بود که اگر مذاکره با پاکستان نتیجه ندهد پاسخ نظامی به این کشور می‌دهد.
این در حالی است که اواسط حوت ماه سالجاری دولت افغانستان نسبت به حملات موشکی پاکستان شکایت‌ رسمی به سازمان ملل ارائه کرد.
در این شکایت آمده بود که ارتش پاکستان شهرستان‌های «لعل‌پوری»، «گوشته»، «سرکانو» و «خاص» در ولایت‌های کنر و ننگرهار را دست‌کم هدف 1266 حمله موشکی از ماه جنوری تا مارچ سالجاری میلادی قرار داده است.
چندی قبل رئیس نهاد ناروژی حمایت از پناهجویان افغانستانی در کابل با اعلام اینکه بیشترین آسیب را در حملات موشکی ارتش پاکستان غیرنظامیان متحمل شده‌اند و سبب آواره شدن صدها خانواده شده خواستار توقف این حملات شده بود.
از آغاز سال 1393 تاکنون بیش از 9000 حمله موشکی توسط نظامیان پاکستانی به مناطق مرزی در شرق افغانستان صورت گرفته است که علاوه بر تلفات جانی بیش از هزاران خانواده نیز آواره شده‌اند.
با وجود تلاش‌های دیپلوماتیک کابل و احضار سفیر پاکستان بیش از چهار بار از سوی وزارت خارجه این حملات متوقف نشده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала