نتایج اختیارات گسترده‌ ترامپ به سربازان آمریکایی در افغانستان

© AFP 2023 / Vyacheslav Oseledkoنتایج اختیارات گسترده‌ ترامپ به سربازان آمریکایی در افغانستان
نتایج اختیارات گسترده‌ ترامپ به سربازان آمریکایی در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نیروهای آمریکایی با حمله به مراسم عروسی در ولایت قندهار در جنوب افغانستان 7 غیرنظامی را کشته و 10 تن دیگر را بازداشت کردند.

به گزارش  سپوتنیک ،دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از «نن‌تکی‌آسیا»،  گزارش داد ،که نیروهای آمریکایی در عملیات مشترک با  نیروهای امنیتی افغان به یک مراسم عروسی در ولسوالی «میوند» در ولایت قندهار یورش بردند.

در این حمله که از سوی نیروهای آمریکایی در منطقه «کلان کلاچه» این ولسوالی شب گذشته به وقوع پیوست، دستکم 7 غیرنظامی کشته و 10 تن دیگر بازداشت شده‌اند.

گفته می شود که قبل از حمله نیروهای آمریکایی به مراسم عروسی یک مسجد نیز در این منطقه هدف بمباران قرار گرفته است.

با این وجود هنوز مقامات امنیتی افغان در این رابطه اظهار نظری نکرده‌اند.

این در حالی است که چند روز قبل در حمله مشترک نیروهای آمریکایی و امنیتی افغان به منزل مسکونی در ولسوالی «چهاردره» ولایت قندز 4 غیر نظامی کشته و 10 تن دیگر زخمی شدند.

حمله هوایی دیگری نیز هفته گذشته به مراسم خاکسپاری درولسوالی «ارگون» ولایت پکتیکا از سوی آمریکایی‌ها صورت گرفت که مقامات افغان اعلام کردند که در این حمله اعضای شبکه حقانی هدف قرار گرفته‌اند اما طالبان مدعی شد که 13 غیر نظامی کشته و 5 تن دیگر زخمی شدند.

به نظر می رسد که بار دیگر حملات نیروهای آمریکایی به غیرنظامیان با روی کار آمدن ترامپ تشدید شده است زیرا وی اختیارات گسترده‌تری را به سربازان آمریکایی در افغانستان داده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала