داعش سه بزرگ قومی را در سرپل تیرباران کرد

© AFP 2023 / Haidar Hamdaniداعش سه بزرگ قومی را در سرپل تیرباران کرد
داعش سه بزرگ قومی را در سرپل تیرباران کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: سیدمحمد حسن شریفی بلخابی، یک نماینده ولایت سرپل در مجلس نمایندگان می‌گوید که تروریستان داعش روز گذشته در این ولایت سه تن از بزرگان قومی را تیرباران کرده‌اند.

آقای بلخابی از این سران قومی بنام‌های عبدالرشید بای، بازمحمد و محمدعلی ذکی یاد کرده گفت که آنان در منطقه «میان دره» ولسوالی صیاد ولایت سرپل توسط تروریستان داعش تیرباران شده‌اند.
این عضو مجلس نمایندگان در این باره جزییات بیشتری ارایه نکرد، اما گفت که باشندگان مناطق میان دره و میرزا ولنگ در محاصره تروریستان داعش قرار گرفته‌اند.
شریفی بلخابی نسبت به ناامن شدن ولایت سرپل هشدار داد و گفت هرگاه این ولایت سقوط کند، ولایات شمال افغانستان ناامن خواهد شد. او از ولایت سرپل به عنوان دروازه شمال یاد کرده گفت: «سرپل دروازه شمال است. خدای نکرده اگر سرپل سقوط بکند، در ولایت‌های جوزجان، فاریاب، بلخ تا ولایت‌های بغلان و سمنگان دیگر جایی برای مقاومت وجود ندارد.»
هم‌چنین رقیه‌ نایل نماینده ولایت غور نیز نسبت به گسترش فعالیت گروه تروریستی داعش در این ولایت هشدار داده می‌گوید که برعلاوه افزایش فعالیت‌های طالبان، داعش نیز در این ولایت در حال ساختن جایگاه و پایگاه است. وی گفت: «وضعیت امنیتی در ولایت غور در بهار پیشرو نگران کننده است؛ بدلیلی که ولایت غور با ولایت‌های ناامن هم‌مرز است. مشکل دیگر این که داعش به عنوان یک پدیده جدید، در سه‌-چهار نقطه ولایت غور از جمله ولسوالی‌های لعل و سرجنگل، بلخاب سرپل، گل‌دره، غلمین و در جرقشلاق مصروف ساختن پایگاه است. این وضعیت خیلی نگران کننده است.»
این اظهارات در حالی بیان می‌شود که اخیرا مقام‌های امنیتی اعلام کرده بودند که فعالیت تروریستان داعش در افغانستان سرکوب شده و این گروه بیشتر در ولایت ننگرهار فعال است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала