طالبان به دوربین‌های شب بین و سلاح‌های دور برد دست یافته‌اند

© AFP 2023 / JAWED TANVEERارتش افغانستان
ارتش افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس ستاد ارتش افغانستان اعلام کرد که طالبان امسال به سلاح‌های دور برد و دوربین‌های دید در شب دست یافته‌اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، جنرال «قدم شاه شهین» رئیس ستاد ارتش افغانستان اعلام کرد که گروه طالبان به تسلیحات پیشرفته مجهز شده‌اند.
وی افزود: طالبان به دوربین‌های دید در شب و سلاح دوربرد دست یافته‌اند.
جنرال قدم شاه شهین تصریح کرد که نیروهای امنیتی افغان نیز در سال آینده متقابلا به جنگنده و بالگردهای بیشتری تجهیز خواهند شد.
رئیس ستاد ارتش افغانستان اظهارداشت که نیروهای امنیتی افغانستان نیز از تسلیحات خوبی برخوردارند اما فقدان حمایت هوایی، باعث بروز مشکلات در جنگ شده است و نیروهای امنیتی افغان در میدان‌های نیاز به حمایت هوایی دارند.
وی گفت که سال آینده نیروهای امنیتی افغانستان جنگنده‌های «اِی — 29» و بالگردهای «اِم دی — 35» بیشتری تجهیز خواهند شد.
جنرال قدم شاه شهین در رابطه با تحویل بالگردهای پیشرفته آمریکایی از نوع «بلک هاوک» به نیروهای امنیتی افغانستان گفت که این بالگردها در سال 2018 میلادی به نیروی هوایی تحویل خواهند شد.
برخی از کارشناسان معتقدند که روسیه و چین به منظور استفاده از طالبان علیه افراد وابسته به داعش در افغانستان از این گروه حمایت گسترده تسلیحاتی می‌کنند.
برخی از مقامات محلی افغان نیز مدعی هستند که طالبان تسلیحات پیشرفته‌ای را از کشورهای روسیه و چین دریافت کرده‌اند.
چند ماه قبل «دولت وزیری» سخنگوی وزارت دفاع افغانستان نیز گفته بود که با بررسی‌های وزارت دفاع متوجه شدیم که طالبان در نبردها از تجهیزات و امکانات مدرن جنگی در برابر نیروهای امنیتی و نظامی افغانستان استفاده می‌کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала