امسال بیش از پنج‌هزار نفر در نتیجه حوادث طبیعی کشته و زخمی شده‌اند

© Flickr / ResoluteSupportMediaامسال بیش از پنج‌هزار نفر در نتیجه حوادث طبیعی کشته و زخمی شده‌اند
امسال بیش از پنج‌هزار نفر در نتیجه حوادث طبیعی کشته و زخمی شده‌اند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: مسوولان وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث می‌گویند که در جریان سال جاری خورشیدی، بیش از پنج‌هزار تن از شهروندان افغانستان در نتیجه حوادث طبیعی کشته و زخمی شده‌اند.

عمر محمدی سخنگوی وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث، امروز در یک نشست خبری گفت که از مجموع این رقم، 1981 تن جان باخته و 3084 تن دیگر زخمی شده‌اند. وی هم‌چنین افزود که در نتیجه این حوادث بیش از شش‌هزار باب منزل مسکونی نیز به صورت کامل تخریب شده است. به گفته آقای محمدی، دوازده هزار و 438 باب منزل مسکونی دیگر قسما تخریب و یک‌صد و پنجاه و نه‌ هزار و 146 خانواده از مناطق اصلی شان بی‌جا شده‌اند. او تاکید کرد که نزدیک به نود درصد از این خانواده‌های بی‌جا شده پس از دریافت کمک‌های نقدی و غیرنقدی دو باره به مناطق اصلی شان برگشته‌اند.
سخنگوی وزارت دولت در امور رسیدگی حوادث هم‌چنین گفت که این نهاد در همکاری با سازمان‌های امدادی دیگر مبلغ سه‌صد میلیون افغانی نیز برای بیش از 160 هزار خانواده توزیع کرده است. به گفته او، این کمک‌ها به صورت نقدی و غیرنقدی توزیع شده است.
میزان تلفات و خسارات حوادث طبیعی در افغانستان بالاست و همه‌ سالانه هزاران تن در نتیجه سیلاب‌ها، برف‌کوچ، سرما و خشک‌سالی آسیب‌ می‌بینند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала