تولید صد میگاوات برق از طریق انرژی قابل تجدید

© Sputnik / Artem Kreminskyتولید صد میگاوات برق از طریق انرژی قابل تجدید
تولید صد میگاوات برق از طریق انرژی قابل تجدید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: دولت افغانستان در نظر دارد تا سی پروژه تولید برق با ظرفیت مجموعی صد میگاوات از طریق انرژی قابل تجدید در بیست ولایت کشور راه‌اندازی کند.

چگونگی این اجرای این پروژه‌ها در جلسه اخیر شورای عالی اقتصادی مطرح شده است.
دفتر ریاست‌جمهوری می‌گوید که پروژه تولید برق از طریق انرژی قابل تجدید شامل سی پروژه در بیست ولایت می‌شود که شصت و پنج میگاوات از سولر، 14 میگاوات با استفاده از باد، 13.5 میگاوات از بایومس یا زباله‌های شهری، 7.5میگاوات از دستگاه‌های انرژی برق آبی کوچک می‌باشد.
یکی از این پروژه‌ها در ولایت قندهار در جنوب افغانستان راه‌اندازی خواهد شد. وزارت انرژی و آب طرح ساخت یک دستگاه تولید انرژی برق از طریق انرژی قابل تجدید را در ولایت قندهار به شورای عالی اقتصادی ارایه کرده است. قرار است این دستگاه با ظرفیت تولید سی میگاوات برق ساخته شود.
دفتر ریاست‌جمهوری می‌‌گوید که هفت کمپنی برای سرمایه‌گذاری در بخش تولید برق از طریق انرژی قابل تجدید علاقمندی نشان داده‌اند. به گفته ریاست‌جمهوری، شرایط کمپنی‌ها و اسناد مورد شان برای تطبیق این پروژه مورد بررسی قرار گرفته و پیشنهاد مالی دو کمپنی «جی وی» و «7»7 با حضور دیگر کاندیدان و کمیته تدارکات باز شده و در نتیجه این دو کمپنی واجد شرایط شناخته شده‌اند.
وزارت انرژی و آب از شورای عالی اقتصادی خواسته که وجوه حمایتی برای نرخ تعرفه برق، نحوه پرداخت وجوه حمایتی برای کمپنی‌ها و درخواست کمپنی‌ها برای ازدیاد ظرفیت‌های تولید را منظور نماید.
شورای عالی اقتصادی طرح سرمایه‌گذاری برای تولید برق آفتابی در ولایت قندهار را در پرنسیب مورد تایید قرار داده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала