آسیا و افریقا در انتظار انجنیران، ریاضیدانان و پزشکان که در روسیه دانش آموخته اند، هستند

© Sputnik / Evgenya Novozheninaآسیا و افریقا در انتظار انجنیران، ریاضیدانان و پزشکان که در روسیه دانش آموخته اند، هستند
آسیا و افریقا در انتظار انجنیران، ریاضیدانان و پزشکان که در روسیه دانش آموخته اند، هستند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت آموزش و پرورش و علوم روسیه در کنفرانس به اسپوتنیک گزارش داد، که تعداد شهروندان خارجی مشغول تحصیل در فدراسیون روسیه در سال تحصیلی گذشته به بیش از 50 هزار نفر رسیده بود.

هر منطقه ضرورت به اشخاص حرفه ای که در فدراسیون روسیه در رشته خاصی تحصیل کرده باشند، دارند. در شرق میانه نیاز به متخصصان در زمینه پزشکی و بیوتکنولوژی دارند. در افریقا نیاز به مهندس و پزشک دارند. در آسیا — نیاز به کارشناس فزیک — ریاضی، و همچنین متخصصان در زمینه فن آوری کمپیوتری و پزشکی دارند. اروپا در درجه نخست علاقه مند علوم اجتماعی و علوم انسانی و آموزش زبان روسی است. 
همانطور که در باره هر گروه توضیح داده شده، پس از موافقت نامه بین دولتی در زمینه آموزش و پرورش علاقه مندی به مکتب های سطح بالای ما افزایش و همچنین به بهبود دانشگاه های روسیه در رقابت عرصه بین المللی کمک کرده است. در دانشگاه ها که در این برنامه شرکت کرده بودند پس از (2013) تعداد دانشجویان خارجی که با پول شخصی شان می خواهند تحصیل کنند، تقریبا 2.5 برابر افزایش پیدا کرده است. 
به گفته لاریسا ایفریموا معاون دانشگاه دوستی ملل روسیه در بخش ارتباطات علمی بین المللی، دلچسبی خارجی ها به تحصیل در روسیه به طور قابل توجهیی در سه سال گذشته افزایش یافته است. آنها علاقه مند دیپلوم لیسانس، ماستری، دکترا، تخصص، و همچنان دانش افزایی و یا آموزش زبان روسی هستند. 
در حال حاضر اسناد تحصیلات عالی روسیه در کشورهای دیگر به رسمیت شناخته می شود. 
معاون دانشگاه دوستی ملل روسیه گفت:- "وزارت آموزش و پرورش و علوم با وزارت امور خارجه در حال حاضر روی دیپلم های ما کار می کند تا آنها را به رسمیت بشناسند. این گسترش جغرافیای شناخت اسناد ما در آموزش و پرورش می باشد". 
لاریسا ایفریموا همچنین گفت، در این سال تعداد زیادی از دانشجو از افریقا به ویژه از افریقای جنوبی برای تحصیل آمده اند. همچنان برای تحصیل از آسیا (چین و ویتنام) در صدر هستند، و از امریکای لاتین (در قدم نخست از اکوادور، کلمبیا و پرو) آمده است. 
با توجه به داده های وزارت آموزش و پرورش و علوم، علاقه به آموزش عالی روسیه در کشورهای مستقل مشترک المنافع بسیار زیاد است و می توان به طور نمونه از کشور قزاقستان یاد کرد، که در حال حاضر بیش از 67 هزار دانشجو از این کشور در روسیه مشغول تحصیل هستند. و همچنان از کشورهای آسیایی مانند: چین (13.5 هزار)، هند (6.6)، ویتنام (3.3 هزار) دانشجو در روسیه مشغول تحصیل هستند. و در کشورهای اروپایی هم علاقه رو به رشد تحصیل در روسیه وجود دارد، که فعال ترین این کشورها آلمان می باشد. 
رشته های که در نزد خارجی ها مشهور و آنها را در دانشگاه های روسیه انتخاب می کنند، عبارت اند از — اقتصاد و مدیریت، پزشکی، آموزش و پرورش و علوم تربیتی می باشند. 
لاریسا ایفریموا گفت: با این حال وضعیت انتخاب رشته و تخصص در میان خارجی ها نظر به منطقه آنها متفاوت است. 
بنابراین در شرق میانه، با توجه به وضعیت خاص در وهله اول رشته های پزشکی، بیوتکنولوژی، مهندسی بیشتر مورد تقاضا است. در افریقا، در درجه اول نیاز به مهندسان و پزشکان که در روسیه تحصیل کرده اند، دارند. برای امریکای لاتین در قدم نخست مهندسان که تخصص دارند نیاز است. اروپا در درجه نخست علاقه مند علوم اجتماعی و علوم انسانی و آموزش زبان روسی است. در آسیا — نیاز به کارشناس فزیک — ریاضی، و همچنین متخصصان در زمینه فن آوری کمپیوتری، پزشکی و علوم اجتماعی و انسانی دارند.
آموزش عالی یکی از مزیت های رقابتی روسیه برای چندین دهه است. هر سال برای تحصیل در دانشگاه های روسیه بیش از 250 هزار نفر دانشجو از 160 کشور جهان می آیند. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала