انتخاب بهترین معلم جهان

© Fotolia / Syda Productionsانتخاب بهترین معلم جهان
انتخاب بهترین معلم جهان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
از میان ۲۰ هزار کاندیدا، مگی مک دانل معلم کانادایی که در مناطق قطبی تدریس می‌کند برنده جایزه یک‌میلیون دالری بهترین معلم دنیا شد.

به گزارش "دویچه وله" مگی مک دانل" معلمی که در مناطق قطبی تدریس می‌کند به عنوان بهترین معلم دنیا انتخاب شد. هیئت داوران این معلم کانادایی را از میان ۲۰ هزار کاندیدا از ۱۷۹ کشور جهان برگزید. پروژه‌های مگی مک دانل کمک شایانی به بهبود وضعیت زندگی شاگردان مدرسه‌اش در مناطق محل سکونت بومیان "اینویت" داشته است. یکی از این پروژه‌ها جمع‌آوری ۲۰ هزار دالری کمک برای تاسیس غذاخوری بوده است.
مگی مک دانل"، پس از پایان تحصیلاتش به مدت پنج سال عازم آفریقا شد تا با پروژه مبارزه با ایدز همکاری کند. او سپس به کانادا بازگشت و شش سال است که در مناطق دورافتاده و قطبی خدمت می‌کند، جایی که کمتر معلمی حاضر به خدمت در میان بومیان "اینویت" است. زمستان‌های طولانی، الکل، خودکشی، مواد مخدر و بارداری در سنین کم در میان دختران از چالش‌های نسل جوان بومیان اینویت است.
انتخاب بهترین معلم جهان و اهدای جایزه یک میلیون دالری برای سومین سال متوالی است که برگزار می‌شود. در سال۲۰۱۶ پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان در یک پیام ویدئویی برنده این جایزه را اعلام کرد و به وی تبریک گفت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала