محکمه غیابی سرباز مزدور روسی

© AP Photo / Sergei Chuzavkovاوکراین
اوکراین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دولت روسیه میخواهد که مجازات مجرمین، درس عبرت برای دیگران شود تا باشد که جلو گیری از جرایم گردد

کمیته تحقیق روسیه برای اولین بار از محکمه خواهان حکم غیابی در مورد ارتیوم شیروباکوف تبعه روسیه متهم به جرم سرباز مزدور خارجی شد که در تشکیل کندک "ازوف" اوکراین علیه مردم دانباس مسلحانه میجنگید.

 به اساس تحقیقات، شیروباکوف در آغاز سال 2014 از روسیه به اوکراین رفت و در صفوف جزوتامهای "پروای سکتر" پیوست و در عملیات های ضد دولتی و گردهمایئ های ناسیونالستی در کیف، خارکوف و سایر شهر های اوکراین شرکت ورزید. در سالهای 2014-2015 در تشکیل کندک "ازوف" قرار گرفت و علیه جمهوریت مردمی شناخته نشده  دانسک جنگید.

فعلاً شیروباکوف در اوکراین بود و باش دارد.

در خبر آمده است که "تحقیقات جزائی در مورد متهم ارتیوم شیروباکوف خاتمه یافته است، غیاباً علیه وی" در جرم شرکت در درگیری های مسلحانه و یا فعالیت های محاربوی در بدل پول" تحریک دعوی گردیده است.

دوسیه جزائی وی غرض بررسی به محکمه ارسال گردیده است.

کیریل کوکتیش عضو شورای انجمن کارشناسان و مشاورین، رئیس دیپارتمنت تیوری سیاسی انستیتوت دولتی روابط بین دول مسکو به آژانس اسپوتنیک گفت:

"قضیه روشن است- سرباز مزدور و سفر به کشور دیگری به قصد مقابله مسلحانه، جرم است که محکوم به مجازات شدید میشود. در مورد قضیه فوق الذکر باید گفت که متهم برای شرکت در قیام مسلحانه داخل کشور اوکراین شده هست، که جرم سگنین است. پرابلم دیگری نیز وجود دارد. و آن ایکه بعضی اتباع روسیه به کشور دیگری برای پیوستن با سازمان تروریستی داعش میروند. این مساله هم پرابلم جدی میباشد که باید حل گردد. زیرا اقدام سرباز مزدور قابل مجازات میباشد. این مساله، واقعیت های جدید حقوقی و مسوولیت های جزائی آنرا ایجاد نموده است".

به گفته وی، منبعد فعالیت گروپ تحقیق در همچو قضایا وسیعتر میشود و پایگاه خاص در این عرصه ایجاد خواهد شد. کوکتیش افزود:

"فکر نمی کنم که تعداد زیاد از اتباع روسیه به مثابه سرباز مزدور  در اوکراین فعالیت داشته باشند، اما تعداد سربازان مزدور روسیه در شرق نزدیک ممکن در حدود 2000 نفر باشد. بهر صورت باید درک گردد که هدف دولت فقط مجازات مجرمین نیست، بلکه  میخواهد مجازات مجرمین، درس عبرت برای دیگران شود تا باشد که جلو گیری از چینین جرایم گردد"  

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала