نوروز چهره ملی افغانستان

© عکس: از صفحه عطا محمد نورنوروز چهره ملی افغانستان
نوروز چهره ملی افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نوروز در افغانستان چهره ملی دارد و امروز که این جشن در این ولایت برپا می شود خوشبختانه کشت مواد مخدر به صفر رسیده است و از نظامیان این ولایت بگونه کامل حمایت می شود.

مراسم جهنده مولا علی امروز سه شنبه اولین روز ماه حمل 1396 در بلخ برگزار شد و در این مراسم معاون دوم رییس جمهور، اعضای کابینه و اعضای هر دو مجلس شورای ملی حضور داشتند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، عطا محمد نور، والی بلخ در این مراسم در خصوص جشن نوروز در افغانستان گفت: نوروز در افغانستان چهره ملی دارد و امروز که این جشن در این ولایت برپا می شود خوشبختانه کشت مواد مخدر به صفر رسیده است و از نظامیان این ولایت بگونه کامل حمایت می شود.

والی بلخ، درخصوص دستاوردهای حکومت در این ولایت بیان کرد: ساختارهای قانونمند در اداره های دولتی بلخ پیاده شده است، برق برای بسیاری از باشندگان بلخ فراهم شده و همچنین به بازسازی بخش های تاریخی نیز توجه زیادی شده است.

عطا محمد نور، در مورد دستاوردهای صحی در بلخ اظهار کرد: در حال حاضر 57 مرکز صحی در این ولایت فعال است و در بخش های صحی پیشرفت های کم نظیری داشته ایم از جمله اینکه مرگ و میر مادران و کودکان در این ولایت کاهش چشمگیری داشته است.

وی بیان کرد که عواید این ولایت از چنگ زورمندان بیرون کشیده شده است و در سال 95، این عواید به بیش از 12 هزار میلیارد افغانی رسیده است و اکنون نیز بیش از 85 هزار جیریب زمین از غاصبان زمین پس گرفته شده است.

والی بلخ در خصوص انتخابات های پیش رو در کشور اظهار کرد: نوید اشتراک در انتخابات را به همه دوستانم می دهم.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала